Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The French Café (Public) topic #333
View in linear mode

Subject: "Madrid: suggestions d'endroits à photographier ?" This topic is locked.
Previous topic | Next topic
This message is locked.
newbird Silver Member Nikonian since 25th Apr 2006Fri 05-Sep-08 02:53 AM
2000 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"Madrid: suggestions d'endroits à photographier ?"

Neuville, near Quebec City, CA

Bonjour les amis,

Je vais à Madrid dans 3 semaines. Je vais avoir la possibilité de sortir de la ville le samedi pour faire de la photo paysagère ou culturelle. Avez-vous des suggestions, cela sera mon premier voyage à cette ville ?

Autre possibilité: savez-vous s'il existe des vols à prix très réduits pour faire un aller-retour même journée à Photokina ??

Yvan
Quebec Nikonian
http://yvanbedardphotonature.com

Alert Printer-friendly copy | Top

Replies to this topic

JE1000 Registered since 12th Jul 2008Sun 07-Sep-08 10:44 AM
69 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: Madrid: suggestions d'endroits à photographier ?"
In response to Reply # 0

BE

Regarde ds google earth (gratuit)et son plug-in google maps, tu verras des tas de photos d'endroit situé sur le plan de la ville et si tu y applique google maps le nom des rues,etc...

Bonnes vacances Jean

newbird Silver Member Nikonian since 25th Apr 2006Mon 08-Sep-08 12:34 PM
2000 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: Madrid: suggestions d'endroits à photographier ?"
In response to Reply # 1

Neuville, near Quebec City, CA

Merci Jean,

Panoramio, sur Google, est habituellement le premier endroit où je vais fouiller pour voir ce qu'il peut y avoir à photographier dans une région. C'est une des applications les plus intéressantes sur Google Earth. Par contre, ce sont habituellement les "clichés" touristiques qu'on y retrouve...

Merci !

Yvan
Quebec Nikonian
http://yvanbedardphotonature.com

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The French Café (Public) topic #333 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.