Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The French Café (Open) topic #139
View in linear mode

Subject: "Un site de très grande qualité!" This topic is locked.
Previous topic | Next topic
This message is locked.
olivierrychner Gold Member Nikonian since 03rd Jan 2005Tue 17-Jun-08 09:43 AM
4406 posts Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"Un site de très grande qualité!"

CH

Salut les "Frenchies" (oui, je sais, il y en a d'autres que français qui liront ça, la preuve, c'est un Suisse qui l'écrit )

Juste pour signaler l'existence de l'excellentissime site Beneluxnaturephoto. Comme son nom l'indique, c'est un site dédié à la photo de nature avec des règles assez strictes quant à ce qui peut ou non apparaître sur les images (notamment en paysage, oubliez ceux qui contiennent des "éléments humains" trop visibles), mais dont le niveau d'ensemble est à tomber sur le c... (ça y est, j'ai utilisé ce mot sur Nikonians! Youpie!).

Pour ceux que ça intéresse, j'y suis aussi, sous le même pseudo, mais je n'ai plus mis une image depuis très longtemps dessus. Et généralement, ces images sont aussi sur Nikonians, car on peut y faire des liens à partir d'un hébergeur externe.

Bref, je ne peux que vous le recommander, parce que c'est beau.

Je souhaite seulement qu'ils puissent assez vite résoudre leurs récurrents problèmes de surcharge des serveurs, car on obtient trop souvent un message d'erreur. Mais si ça devait vous arriver, un seul mot d'ordre: persévérez!

Amicalement,

Olivier Rychner

Jetez un oeil à ma galerie if you feel like it!

Auta i lomë! And my Nikon's only awaiting daylight...

Alert Printer-friendly copy | Top

Replies to this topic

pfgbel47 Administrator Nikonian since 08th Dec 2007Tue 17-Jun-08 04:54 PM
1457 posts Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: Un site de très grande qualité!"
In response to Reply # 0

LIEGE, BE

Salut Olivier !!!
C'est bien de voir que notre "Frenchy" soit suisse, finalement c'est la francophonie...et c'est là le principal, hormis le fait que nous soyons tous des Nikonians incorrigibles

Chouette le site que tu renseignes, je vais y jeter un oeil immédiatement (si j'ai de la chance !) et je viendrai donner mon feed-back aussitôt!

Pol
Nikonians French Café
Nikonians® - Worldwide Home for Nikon® Photographers

Visit my website at http://www.geosolve.be
”Photography is painting with the light, so capture it to show who you are”

Horus Moderator Nikonian since 29th Mar 2007Sun 29-Jun-08 02:27 AM
1015 posts Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: Un site de très grande qualité!"
In response to Reply # 1

Brussels, BE

Chouette de site et forum en effet Merci pour le lien.

Photography is a joy, happy shooting

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The French Café (Open) topic #139 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2013
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.