Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #966
View in linear mode

Subject: "D4, D800 & D800E hands-on verslag" Previous topic | Next topic
hrbaan Registered since 29th Oct 2005Thu 23-Feb-12 07:44 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"D4, D800 & D800E hands-on verslag"

Kockengen, NL

Hallo Nikonians,

Heel leuk: ik heb vandaag Nederlands enige D4, D800 en D800E in handen gehad. Toch prettig die voordelen die je als Nikon Professional Services lid geniet

Het zijn echt heel fijne cameras. Een verslag van mijn bevindingen is te vinden op mijn blog. Opmerkingen/vragen zijn welkom.

Nu maar beginnen met sparen

Hayo Baan
Head Instructor, Nikonians Academy Europe
e-mail: hayo.baan@nikoniansacademy.com
web: http://www.nikoniansacademy.eu

Hayo Baan – Photography
e-mail: info@hayobaan.nl
web: http://www.hayobaan.nl
blog: http://blog.hayobaan.nl

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic

wblink Registered since 09th Feb 2009Sun 26-Feb-12 02:28 PM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: D4, D800 & D800E hands-on verslag"
In response to Reply # 0
Sun 26-Feb-12 02:38 PM by wblink

Gendt, NL

>Hallo Nikonians,
>
>Heel leuk: ik heb vandaag Nederlands enige D4, D800 en D800E
>in handen gehad. Toch prettig die voordelen die je als Nikon
>Professional Services lid geniet
>
>Het zijn echt heel fijne cameras. Een verslag van mijn
>bevindingen is te vinden op mijn
>blog.
>Opmerkingen/vragen zijn welkom.

Ik hoop dat je OOK vragen en opmerkingen HIER bedoelt?
Ik ga er maar van uit.

Afgezien van het gewicht (met bijbehoren) tov de V1 zou mijn keuze de D800E zijn. Weinig tot geen gebouwen of andere herhalingsbeelden. Landschap, toeristenplaatjes, macro, een vogeltje hier en daar is mijn ding. D4/(S)(zou ie komen?)is niet aan mij besteed.

Ik twijfel weer. Ik heb mijn verhaal over het reisje naar Noorwegen toch hier verteld?? Of niet???
Ik zoek ook de nachtfotografie van de D3s/4 niet.

Ik ben bijzonder benieuwd in hoeverre de evt moïré van de 800E door de nieuwe optie daarvoor in CNX2 wordt gecorrigeerd: goed, matig, nauwelijks, slecht.

Willem

Sony Nex-7

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Sun 26-Feb-12 04:18 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: D4, D800 & D800E hands-on verslag"
In response to Reply # 1

Kockengen, NL

Hi Willem,

Tuurlijk ben je vrij om hier te posten

Ik heb je verhaal uit Noorwegen inderdaad gelezen, en ik kan me voorstellen dat je nu gekozen hebt voor de V1. Dat is ook een heel mooi systeem en ik hoop dat ze er snel weer nieuwe dingen voor gaan uitbrengen!

Sterker nog, ik zit zelf de V1 sterk te overwegen. Ik heb nu geen klein camera systeem en sleep zeker niet overal mijn camera heen terwijl ik soms toch wel iets zie wat ik wil vastleggen en/of later naar wil terugkeren…

Wat betreft de moiré, deze is redelijk goed te verwijderen in post processing. CNX2 heeft dit al aan boord en ik verwacht ook dat er wat dit betreft functionaliteit aan Adobe Camera Raw/Lightroom zal worden toegevoegd. De tests die ik gezien heb met NX2 halen het of helemaal weg, of zeker grotendeels. Zelfs als niet alles verwijderd is, is het resultaat op deze manier verkregen vaak toch nog beter dan met de D800. Maar zoals al gezegd, moiré komt überhaupt niet echt vaak voor in de praktijk!

Hayo Baan – Head Instructor, Nikonians Academy Europe
e-mail: hayo.baan@nikoniansacademy.com
web: www.nikoniansacademy.eu

Hayo Baan – Photography
e-mail: info@hayobaan.nl
web: www.hayobaan.nl
blog: blog.hayobaan.nl

wblink Registered since 09th Feb 2009Mon 27-Feb-12 02:47 PM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#4. "RE: D4, D800 & D800E hands-on verslag"
In response to Reply # 2
Mon 27-Feb-12 02:48 PM by wblink

Gendt, NL

>Sterker nog, ik zit zelf de V1 sterk te overwegen. Ik heb nu
>geen klein camera systeem en sleep zeker niet overal mijn
>camera heen terwijl ik soms toch wel iets zie wat ik wil
>vastleggen en/of later naar wil terugkeren…

Ik kan het alleen maar aanbevelen, al moet Nikon inderdaad nogal wat verbeteren. Niet alleen het glaswerk, maar ook de software.
Ik moet zeggen dat ze (onverwacht snel!) op de goede weg zijn. Blijkbaar leert Nikon nu langzaam OOK te luisteren naar gebruikers.

>Wat betreft de moiré, deze is redelijk goed te verwijderen in
>post processing. CNX2 heeft dit al aan boord en ik verwacht
>ook dat er wat dit betreft functionaliteit aan Adobe Camera
>Raw/Lightroom zal worden toegevoegd. De tests die ik gezien
>heb met NX2 halen het of helemaal weg, of zeker grotendeels.
>Zelfs als niet alles verwijderd is, is het resultaat op deze
>manier verkregen vaak toch nog beter dan met de D800. Maar
>zoals al gezegd, moiré komt überhaupt niet echt vaak voor in
>de praktijk!

Bedankt voor deze info.
Jawel ik zal Adobe ook kietelen om dat in Cameraraw te implementeren. Samen met LR4 zit ik dan "op rozen".
Ik ken het effect "moire" totaal niet (waarschijnlijk juist door het AA filter OF doordat ik geen foto's maak die daarvoor gevoelig zijn).

De D800E heeft op z'n minst "mijn interesse". Macro ....jammie.
>
>

Hayo Baan – Head Instructor, Nikonians Academy
>Europe

>e-mail: hayo.baan@nikoniansacademy.com
>web: www.nikoniansacademy.eu

>
>Hayo Baan – Photography
>e-mail: info@hayobaan.nl
>web: www.hayobaan.nl
>blog: blog.hayobaan.nl

Willem

Sony Nex-7

mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Sun 26-Feb-12 06:30 PM
259 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#3. "RE: D4, D800 & D800E hands-on verslag"
In response to Reply # 0

Rotterdam e.o., NL

Goed man. Ik ga kijk en of ze binnenkort iets in mijn buurt hebben. Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.

Groet, Marco

Visit my Nikonians gallery.

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #966 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.