Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #954
View in linear mode

Subject: "D800 Gelanceerd" Previous topic | Next topic
alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Tue 07-Feb-12 05:04 AM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"D800 Gelanceerd"

Hengelo, NL

Vandaag is de D800 en de D800E gelanceerd:

http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digital-cameras/slr/professional/d800

Albert

Albert Esschendal - Nikonian in Hengelo(O.), The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------
Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator
Website: Albert Esschendal Photography

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic
Subject Author Message Date ID
Reply message RE: D800 Gelanceerd
mhofman Silver Member
07th Feb 2012
1
alberte Moderator
08th Feb 2012
2
mhofman Silver Member
08th Feb 2012
3
hrbaan
08th Feb 2012
4
mhofman Silver Member
08th Feb 2012
5
wblink
09th Feb 2012
6
temper Gold Member
21st Feb 2012
7
hrbaan
21st Feb 2012
8

mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Tue 07-Feb-12 08:31 AM
259 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: D800 Gelanceerd"
In response to Reply # 0

Rotterdam e.o., NL

Eindelijk. Nou wordt het nog moeilijk: D4 en/of D800

Groet, Marco

Visit my Nikonians gallery.

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Wed 08-Feb-12 05:21 AM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: D800 Gelanceerd"
In response to Reply # 1

Hengelo, NL

Simpel:

D4: Sport en Wildlife, Low light situaties, .....

D800: Landscape, Fashion, Portrait, Architecture, ....

Doe je dit allemaal, dan neem ze beide!

D4 heb ik besteld, D800 erbij misschien!

Albert

Albert Esschendal - Nikonian in Hengelo(O.), The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------
Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator
Website: Albert Esschendal Photography

mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Wed 08-Feb-12 05:42 AM
259 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#3. "RE: D800 Gelanceerd"
In response to Reply # 2

Rotterdam e.o., NL

Ha Albert,

tot die conclusie was ik ook gekomen. Alleen mijn spaarvarken denkt er op dit moment even iets anders over

Ik ga er nog eens goed op broeden.

Die D800 lijkt vrijwel dezelfde ISO-range te hebben als de D700. Maar gezien het verschil in MP verwacht ik dat de ruisprestaties van de D800 bij hogere ISO's minder zullen zijn. Dus voor low light blijf ik mijn D700 of een nieuwe D4 nodig hebben.

Marco

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Wed 08-Feb-12 07:10 AM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#4. "RE: D800 Gelanceerd"
In response to Reply # 3

Kockengen, NL

Tsja, keuzes, keuzes

De analyse van Albert over het gebruik van de camera's is overigens helemaal juist. Wil je voor beide typen werk dus het nieuwste van het nieuwste, zul je beide moeten aanschaffen. En dan ook nog kiezen voor de versie zonder of met anti alias filter… (ik denk overigens dat ik zal kiezen voor de versie zonder filter ivm maximeren resolutie/scherpte.)

Enfin, ik weet in ieder geval dat ik nog even ga wachten; mijn D3 doet het nog prima en ik verwacht dat de prijzen over een (half) jaartje of zo wel wat lager zullen liggen. Ik heb gelukkig geen haast.

Grootste nadelen die ik nu trouwens zie aan zowel de nieuwe D4 als de D800(E) zijn de nieuwe, en verschillende, batterijen (maar dit moest ivm. nieuwe regels in Japan) en de verschillende formaten memory cards in de twee sloten (als je de D4 en de D800 hebt heb je zo zelfs 3 verschillende formaten. Niet echt fijn van Nikon…)

Cheers,
Hayo

Hayo Baan
Head Instructor, Nikonians Academy Europe
e-mail: hayo.baan@nikoniansacademy.com
web: http://www.nikoniansacademy.eu

Hayo Baan – Photography
e-mail: info@hayobaan.nl
web: http://www.hayobaan.nl

mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Wed 08-Feb-12 04:24 PM
#5. "RE: D800 Gelanceerd"
In response to Reply # 4

Rotterdam e.o., NL

De keuze is gemaakt. Ik kan voor mezelf de meerwaarde van een investering van 6000 euro voor een D4 niet rechtvaardigen ten opzichte van mijn D700. Dus moet ik mijn NAS voorlopig maar uitschakelen.

Functioneel gezien heb ik nu het meeste aan een D800. De reden is ook dat ik meer commercieel wil gaan doen voor bedrijven. Daarbij denk ik onder andere aan studiofotografie. Dus een Elinchrom-set staat ook al op de lijst

Marco

wblink Registered since 09th Feb 2009Thu 09-Feb-12 01:34 PM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#6. "RE: D800 Gelanceerd"
In response to Reply # 5

Gendt, NL

Ik heb een tijd geleden mijn complete D3X uitrusting "ingeruild" voor een V1 uitrusting, nu "compleet" met een 40/2.8 macro DX en de FT-1. Reden was het gewicht: "Bruin trok het niet neer".
De V1 uitrusting in een Lowepro Slingshot 302AW bevalt me.

De D800 doet me watertanden.

Ik kan het toch volhouden door:

-De D800 weegt 900 gr tov de V1 250.
-Ik lees nogal wat opmerkelijke (eigenlijk te verwachten) zaken: zelfs Nikon's beste glas gaat onderuit met de D800, laat staan de 800E. Scherpte in de randen/hoeken tov centrum. Bewegingsonscherpte bij hoge(re) sluitersnelheden omdat de beweging sneller een pixel-tussen-afstand overschrijdt zelfs al door spiegelbeweging en sluiter.

Zaken die ik mbt de D3X niet ken, althans, niet in die mate.

Een D700 (die nu 2e hands wel "wat" in prijs zal dalen of een (mi te verwachten)) D4X zou mogelijk een beter alternatief (voor mij persoonlijk) zijn, al ben ik met een D4X weer terug waar ik de D3X verliet.

Willem

Sony Nex-7

temper Gold Member Nikonian since 18th Oct 2007Tue 21-Feb-12 08:49 PM
30 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#7. "RE: D800 Gelanceerd"
In response to Reply # 0

Eindhoven, NL

Hoi,
Weet iemand of Nikon plannen heeft m.b.t. een roadshow/introductie/presentatie van D800 en D4 in Nederland (of Belgie)?

Gr.,
Marcin

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Tue 21-Feb-12 09:11 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#8. "RE: D800 Gelanceerd"
In response to Reply # 7

Kockengen, NL

Hallo Marcin,

Nikon heeft inderdaad een “roadshow” voor de D800 en D4. Deze is echter allen voor NPS leden. Ik ga er donderdag heen en zal (uiteraard) op mijn blog verslag doen van mijn bevindingen.

Cheers,

Hayo Baan
Head Instructor, Nikonians Academy Europe
e-mail: hayo.baan@nikoniansacademy.com
web: http://www.nikoniansacademy.eu

Hayo Baan – Photography
e-mail: info@hayobaan.nl
web: http://www.hayobaan.nl
blog: http://blog.hayobaan.nl

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #954 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.