nikonians

Even though we ARE Nikon lovers,we are NOT affiliated with Nikon Corp. in any way.

| |
Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #931
View in linear mode

Subject: "D3s of niet (effe wachtuh)" Previous topic | Next topic
wblink Registered since 09th Feb 2009Mon 31-Oct-11 04:22 PM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"D3s of niet (effe wachtuh)"

Gendt, NL

Hoi,

Ik vraag het eerst maar hier.

Ik ben laatst (fotograferen Noorderlicht) keihard aangelopen tegen de hebberigheid om ipv een D3x en D3s ter beschikking te hebben. (nu rond 8s belichting op iso800, had uit de hand gekund met een D3s)

Dat heb ik niet: een D3x is al duur genoeg voor wat ik ermee doe.

Maar goed, de spaarpot groeit (ondanks de economische malaise, ik heb gelukkig nog steeds goed betaald werk) en nu ga it twijfelen.

De geruchten over een nieuw Nikon model worden sterker en als ik de laatste Canon zie: jammie. Nikons nieuwste (die mi al lang in ontwikkeling moet zijn) zal hier niet voor onderdoen. OOK vwb prijs.

Vraag (waarop niemand het antwoord weet, zucht ik weet het) is: is het verstandig om te wachten? Ik kan dan evt zon nieuwe camera aanschaffen (arrghhh portemonnaie)en de D3x verkopen, OF een (dan goedkopere) D3s aanschaffen (2 canara's heeft OOK voordelen!).

Ik verwacht uiteraaard geen keihard advies, maar als iemand iets te melden heeft ....

Willem

Sony Nex-7

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic
Subject Author Message Date ID
Reply message RE: D3s of niet (effe wachtuh)
alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Donor Ribbon awarded for his very generous support to the Fundraising Campaign 2014
01st Nov 2011
1
hrbaan
01st Nov 2011
2
wblink
02nd Nov 2011
3
alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Donor Ribbon awarded for his very generous support to the Fundraising Campaign 2014
04th Nov 2011
4
mhofman
05th Nov 2011
5

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Donor Ribbon awarded for his very generous support to the Fundraising Campaign 2014 Nikonian since 19th Dec 2004Tue 01-Nov-11 05:45 AM
1202 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: D3s of niet (effe wachtuh)"
In response to Reply # 0

Hengelo, NL

Willem,

Camera's verkopen is een slechte keus omdat je circa 50%-60% van de nieuw waarde terug krijgt. Dus houdt je D3X aan want dit is een fantastische camera.

Nieuwe camera's komen er aan, maar Nikon heeft enige tegenslag gekregen:
1. Economische crisis, heeft aankondigingen van nieuwe camera's doen uitstellen.
2. Nikon Fabriek in Thailand staat onderwater !!!

Op de nikonrumors site kun je volgen wat in het geruchten circuit zo aan de hand is. Hier vind je data over een D800 met 36 Mpixels (Lijkt een opvolger voor de D3X.

Opvolger van de D3(s) verwacht ik voor de olympische spelen 2012 van London. Dus als je zo lang kunt wachten ....

Albert

Albert Esschendal - Nikonian in Hengelo(O.), The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------
Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator
Website: Albert Esschendal Photography

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Tue 01-Nov-11 12:20 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: D3s of niet (effe wachtuh)"
In response to Reply # 1

Kockengen, NL

Hallo Willem,

Ik ben het met Albert eens: ik zou wachten.
Het lijkt me inderdaad voorspelbaar dat Nikon met een opvolger van de D3s komt voor de spelen in 2012. Ik hoop dat die dan minimaal de specs van de nieuwe 1dx van Canon heeft want die zien er echt heel fijn uit (je zou er bijna voor overwegen over te stappen).

Gelukkig doet mijn D3 het nog perfect en kan ik me dus veroorloven te wachten op een D4/D4x (oid). De D3x is een perfecte camera, maar natuurlijk niet het low light monster dat de D3/D3s is, en hij is ook minder geschikt voor actie/wildlife fotografie. De D3x is meer een landschaps/studio monster, maar dat wist je allemaal toen je hem aanschafte en dat is niet veranderd. Zou dus geen reden hoeven te zijn om overhaast over te stappen.

Maar goed, als je het geld hebt en vindt dat je op korte termijn de voordelen van de D3s echt gaat gebruiken, kun je natuurlijk toch overwegen de D3s op dit moment aan te schaffen, eventueel met inruil van je D3x…

Succes,

Hayo Baan
Head Instructor, Nikonians Academy Europe
e-mail: hayo.baan@nikoniansacademy.com
web: http://www.nikoniansacademy.eu

Hayo Baan – Photography
e-mail: info@hayobaan.nl
web: http://www.hayobaan.nl

wblink Registered since 09th Feb 2009Wed 02-Nov-11 10:38 AM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#3. "RE: D3s of niet (effe wachtuh)"
In response to Reply # 2

Gendt, NL

Hoi,

Bedankt voor de suggesties.
Nee, ik wil de D3X NIET inruilen voor een D3S, ik heb destijds voor D3X gekozen omdat het lopen me wat moeilijker valt (m'n 800mm en 200-400mm en D3 verkocht en daarvoor in de plaatse een D3X met Cognisys Stackshot) en dus meer ga voor rustiger beelden en macro. Met de D3X tot poster-formaat prima!

Het is voor mij afwachten of ik een D3X met D3S zal kiezen, OF een D4 (waarbij de D3X dan mogelijk kan vervallen.

Willem

Sony Nex-7

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Donor Ribbon awarded for his very generous support to the Fundraising Campaign 2014 Nikonian since 19th Dec 2004Fri 04-Nov-11 08:51 AM
1202 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#4. "RE: D3s of niet (effe wachtuh)"
In response to Reply # 3

Hengelo, NL

Beste Willem,

Ik verwacht de D800 als opvolger van de D3X en de D4 als opvolger voor de D3s. Ik wacht op de D4!

m.v.g.

Albert

Albert Esschendal - Nikonian in Hengelo(O.), The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------
Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator
Website: Albert Esschendal Photography

mhofman Registered since 20th Jun 2006Sat 05-Nov-11 06:22 AM
259 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#5. "RE: D3s of niet (effe wachtuh)"
In response to Reply # 3

Rotterdam e.o., NL

Hoi Willem,

als je hem nu niet keihard nodig hebt zou ik toch wachten op iets moois. Binnen een jaar moet er toch zeker iets op de markt komen. Ondanks alle tegenspoed kan Nikon ook niet blijven wachten.

Een andere overweging kan een D700 zijn. Wel een stop minder dan een D3s maar prima low-light prestaties en een lagere prijsklasse dan een D3s. En zonder grip ook nog redelijk qua gewicht als je het vergelijkt met D3 camera's. Voor mijn reis naar Namibië in augustus dit jaar was ik nog op zoek naar een 2e D700. Op dat moment waren de prijzen me te hoog. Ik weet niet hoe dat nu is.

Groet, Marco

Visit my Nikonians gallery.

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #931 Previous topic | Next topic