Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #899
View in linear mode

Subject: "Luchtmachtdagen 2011" Previous topic | Next topic
alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Wed 10-Aug-11 05:06 PM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"Luchtmachtdagen 2011"
Wed 10-Aug-11 05:11 PM by alberte

Hengelo, NL

De Luchtmachtdagen 2011 vinden plaats op 16 en 17 september op Vliegbasis Leeuwarden.

Dit is altijd een bijzonder activiteit die altijd wel leuke foto's opleverd. Bestaat er bij de Dutch cafe bezoekers de behoefte om gezamelijk foto' te maken bij dit evenement?
Zoja geef een reply op dit topic. Zelf ben ik van plan zaterdag 17-9 te gaan.

Programma is nog niet bekend voor beide dagen, wel een groot aantal van de deelnemers
Ervaringen van voorgaande jaren is dag de red arrows alleen vrijdag vliegen en zaterdag verplichtingen in Engeland. Of dit ook in 2011 zo is, zal bekend zijn zodra de programma's er zijn.

Enkele voorbeelden

2007 - Volkel:

Click op de foto om naar een gallery te komen

2009 - Volkel:

2010 - Gilze-Rijen

Albert

Albert Esschendal - Nikonian in Hengelo(O.), The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------
Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator
Website: Albert Esschendal Photography

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic
Subject Author Message Date ID
Reply message RE: Luchtmachtdagen 2011
mhofman Silver Member
11th Aug 2011
1
alberte Moderator
15th Aug 2011
2
hrbaan
15th Aug 2011
3
alberte Moderator
15th Aug 2011
4
hrbaan
15th Aug 2011
5
computerboer Gold Member
22nd Aug 2011
6
alberte Moderator
24th Aug 2011
7
alberte Moderator
18th Sep 2011
8
hrbaan
24th Sep 2011
11
wblink
23rd Sep 2011
9
alberte Moderator
23rd Sep 2011
10
wblink
24th Sep 2011
12

mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Thu 11-Aug-11 10:09 AM
259 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 0

Rotterdam e.o., NL

Ha Albert,

behoefte is er zeker. Helaas ben ik in Namibië in september. Ik moet dit keer verstek laten gaan. Ik baalde er zowiezo al van dat ze de luchtmachtdagen hadden uitgesteld.

Veel plezier in Leeuwarden.

Groet, Marco

Visit my Nikonians gallery.

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Mon 15-Aug-11 04:15 PM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 1

Hengelo, NL

Marco,

Dank voor je opmerking!

Nog weinig reacties van onze overige mede-Dutch Cafe lezers. Als het zo doorgaat sta ik er alleen!

Albert

Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Mon 15-Aug-11 06:04 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#3. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 2

Kockengen, NL

Hi Albert,

Ik weet nog niet of ik er bij kan zijn de 17e, maar het zou leuk zijn als het lukt

I'll keep you posted.

Cheers,
Hayo

Hayo Baan
Head Instructor, Nikonians Academy Europe
e-mail: hayo.baan@nikoniansacademy.com
web: http://www.nikoniansacademy.eu

Hayo Baan – Photography
e-mail: info@hayobaan.nl
web: http://www.hayobaan.nl

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Mon 15-Aug-11 07:57 PM
#4. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 3

Hengelo, NL

Hi Hayo,

Zou weer eens leuk zijn samen op pad te gaan. Luchtmachtdagen is voornamelijk 70-200 en 200-400 fun.

Hoor van je of je kunt.

Albert

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Mon 15-Aug-11 08:11 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#5. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 4

Kockengen, NL

Zou zeker leuk zijn; veel te lang geleden dat we er samen op uit waren…

De datum is in ieder geval gereserveerd in mijn agenda, dus hopelijk gaat het lukken

Hayo Baan

Hayo Baan – Photography

computerboer Gold Member Nikonian since 28th Oct 2007Mon 22-Aug-11 07:59 PM
11 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#6. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 0

Kapelle, NL

Lijkt me ontzettend gaaf om eens te doen, maar de afstand is me te groot.
Ik wacht op Woensdrecht of Gilzen-Rijen!

JanPaul Vanhoven

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Wed 24-Aug-11 04:55 PM
#7. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 0

Hengelo, NL

Beste Dutch Nikonians

Bijna zeker dat ik er zal zijn. Een collega van mij heeft toegezegd mee te gaan, dus ik heb vervoer naar Leeuwarden.

Maar meld je hier aan of je ook gaat, want zou leuk zijn andere Nikonians te ontmoeten tijdens dit evenement.

Albert

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Sun 18-Sep-11 10:02 AM
#8. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 0

Hengelo, NL

Jammer dat ik geen Nikonians aantrof op de zaterdag.

Veel lage wolken, dus veel "Low Displays", maar desondanks leuke show.
Noteer maar vast, 2013 is de volgende kans in Volkel.

Hier een van de hoge punten:

Attachment #1, (jpg file)

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Sat 24-Sep-11 03:09 PM
#11. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 8

Kockengen, NL

Hi Albert,

Ik kon er dit maal helaas toch niet bij zijn ivm. mijn opdrachten (op zich natuurlijk een goed teken…) Hopelijk volgend jaar beter, of ergens anders.

Jammer van de wolken, maar aan de foto te zien, wel voldoende aktie om je mee te amuseren!

Cheers,

Hayo Baan

Hayo Baan – Photography

wblink Registered since 09th Feb 2009Fri 23-Sep-11 05:14 PM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#9. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 0

Gendt, NL

Oops (Upside your head),

Zat even in Noorwegen. Lofoten, dus voor het Noorderlicht.
Ben net terug, dus moet "schaven".

Als excuus bijgaande foto.

Willem

Sony Nex-7

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Fri 23-Sep-11 05:54 PM
#10. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 9

Hengelo, NL

Noorderlicht, dus je hebt het gezien!

Zie dat je met f/2.8, 8s en ISO800 aardig aan de grenzen zat van de D3X.

Prima foto hoor.

Albert

wblink Registered since 09th Feb 2009Sat 24-Sep-11 03:28 PM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#12. "RE: Luchtmachtdagen 2011"
In response to Reply # 10
Sat 24-Sep-11 03:41 PM by wblink

Gendt, NL

>Noorderlicht, dus je hebt het gezien!

Ik heb HET licht gezien.
Zo'n foto is maar een slap aftreksel van de werkelijkheid. Ik had het de avond/nacht daarvoor OOK al gezien, maar was toen te verbouwereerd om een foto te maken.

>Zie dat je met f/2.8, 8s en ISO800 aardig aan de grenzen zat
>van de D3X.

Klopt.
Ik heb inderdaad die grenzen opgezocht (een D3S zou geweldig geweest zijn). Foto's van dat fenomeen maken valt eigenlijk best tegen. Ik was dan ook blij dat de mensen (Nederlanders) bij wie ik verbleef me tips konden geven waardoor ik enigzins in de goede richting zat en na een uurtje de juiste instellingen ongeveer had gevonden (lang leve bracketing!)

Essentieel: VR uit, AF uit, ALLES M, max diafragma (scherptediepte heb je niet nodig), goed statief, afstandbediening, NIET (!) op oneindig scherpstellen, maar proberen en via inzoomen op het display het resultaat bekijken (blijkt een "tikje" onder oneindig te zitten (kleur licht, zoals bij IR?), warme jas. Oh ehhh, groothoek, ik heb 14 mm gebruikt, maar zo'n 20 mm is wel het maximum.

Ik ben 5 dagen "gestationeerd geweest" bij het PolarLightCentre. Een prima ervaring. Website: www.polarlightcentre.com: Nederlanders Rob en Threes, van harte aanbevolen.

De omgeving daar (Lofoten) is mooi! Ruw en ruig en dun bevolkt. Bijgaand een plaatje van de omgeving.

Willem

Sony Nex-7

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #899 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.