Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #716
View in linear mode

Subject: "Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT" Previous topic | Next topic
alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Thu 29-Jul-10 12:19 PM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"

Hengelo, NL

Ik ben mijn nieuwe Thinktank Addicted V2.0 al aan inrichten om al mijn spullen mee te krijgen naar Seattle voor de Nikonians ANPAT10 mijn 4e op rij!

Er zijn nog plekken vrij dus als je tijd hebt .....

Albert

Albert Esschendal - Nikonian in Hengelo(O.), The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------
Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator
Website: Albert Esschendal Photography

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic
Subject Author Message Date ID
Reply message RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT
mhofman Silver Member
30th Jul 2010
1
alberte Moderator
30th Jul 2010
2
mhofman Silver Member
30th Jul 2010
3
alberte Moderator
30th Jul 2010
4
mhofman Silver Member
30th Jul 2010
5
alberte Moderator
30th Jul 2010
6
mhofman Silver Member
31st Jul 2010
7
alberte Moderator
01st Aug 2010
8
mhofman Silver Member
02nd Aug 2010
9
WorldShooter
29th Aug 2010
11
alberte Moderator
30th Aug 2010
12
WorldShooter
30th Aug 2010
13
hrbaan
02nd Aug 2010
10

mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Fri 30-Jul-10 09:39 AM
259 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 0

Rotterdam e.o., NL

Hi Albert,

ik meende ergens in de fora gelezen te hebben dat je ook je 600 mm wilt meenemen. Gaat die ook in de Addicted 2.0?

Helaas heb ik geen tijd om mee te gaan. De laatste loodzware loodjes van mijn studie . Ik probeer eind dit jaar af te studeren. Dan heb ik volgend jaar eindelijk meer tijd voor fotografie. Maar ik wens jou en de andere Nikonians die wel gaan heel veel fotoplezier.

Groet, Marco

Visit my Nikonians gallery.

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Fri 30-Jul-10 11:08 AM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 1
Fri 30-Jul-10 11:13 AM by alberte

Hengelo, NL

De 600mm gaat mee in een Thinktank Addicted V2.0. Past net zonder zonnekap. Ik heb van Simon Leech (DigitalHeMan) een tip gekregen dat er een opvouwbare zonnekap te krijgen is van Aquatech:

Deze is in Nederland verkrijgbaar en gaat dus mee naar ANPAT10.

Albert

Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator

mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Fri 30-Jul-10 02:11 PM
259 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#3. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 2

Rotterdam e.o., NL

Dat is dus de truc. Die Aquatech zonnekap ziet er praktisch uit. Goed om te onthouden.

Ik ben benieuwd naar je resultaten van de ANPAT10.

Groet, Marco

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Fri 30-Jul-10 02:19 PM
#4. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 3

Hengelo, NL

Marco,

Ik houd je op de hoogte!

Albert

mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Fri 30-Jul-10 02:29 PM
#5. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 4

Rotterdam e.o., NL

Albert,

dat vergeet ik te vragen. Wat ga neem je nog meer mee?

Groet, Marco

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Fri 30-Jul-10 03:20 PM
#6. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 5
Fri 30-Jul-10 03:23 PM by alberte

Hengelo, NL

Marco,

Voorlopig paklijst:

-Nikon D3
-AF-S 17-35mm (zie story hierna)
-AF-S 24-70mm
-AF-S 70-20mm f/2.8 VRII
-AF-S 600mm f/4 VRII
-Lee filters (Grad. Neutral Des. filers 1, 2 en 3 stops hard/zacht)
-Dual Acculader (voor de D3)
-Tig CF cards in Gepe cardhouders (o.a.2x 64Gbyte sandisk)
-MC36 draadonspanner
-GPS
-Y-cable voor GPS en draadontspanner
-2 extra accu's D3
-Fleech handoek
-Aquatech hood voor 600mm

De AF-S 17-35mm wordt een AF-S 14-24mm als Lee filters de SW150 filter systeem in Augustus 2010 levert.

Ben vast wat vergeten, maar dat vul ik wel aan.

Zoals jullie zien blijft de 24mm 1.4 thuis!

Albert

mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Sat 31-Jul-10 05:26 AM
#7. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 6

Rotterdam e.o., NL

Albert,

dat gaat een zware tas worden als ik zo eens kijk.

Ik heb (nog) geen 14-24 maar als ik moet vliegen probeer ik de compactste onderdelen mee te nemen. In dat geval zou het toch een 17-35 worden denk ik. Zo neem ik dan ook eerder de SB-800 mee dan de SB-900. Geen van beide staat op jouw lijstje trouwens.

Dat van de 24/1.4 valt me nou weer tegen

Groet, Marco

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Sun 01-Aug-10 11:48 AM
#8. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 7

Hengelo, NL

Marco,

Geen van mijn beide flashes systemen (SB800 en SB900) gaan mee. Reden is minimaliseren van het gewicht. Mijn algemene pak strategy is minder maar wel zeer goede supppel mee te nemen.

Eind mei heb ik de Nikonians Ultimate TRavel Photography workshop gedaan. Tijdens mijn eerste vlucht met onze nederlandse trots KLM had ik 1 uur vertraging, wat een bijna mission impossible maakte om bij mijn vlucht naar Atlanta te komen. Je had me zien rennen met 18kg Photorugzak naar de juiste gate in de Charles de Gaulle luchthaven.

Ik was net op tijd over!!! Op mijn checked bagage heb ik drie dagen moeten wachten. Dank je KLM!

Albert

mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Mon 02-Aug-10 10:21 AM
#9. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 8

Rotterdam e.o., NL

Ha Albert,

goed besluit. Minimaliseren van gewicht vind ik altijd het lastigste wat er is. Ik wil altijd meer meenemen dan eigenlijk kan. Mijn vrouw neemt de Nature Trekker mee waarin ik ook nog e.e.a. mag proppen. Ik draag hem zelf omdat zij een rugoperatie heeft gehad.

Ik herken het rennen met bepakking. De reis naar en van Namibia eind 2009 is voor ons ook niet echt vlekkeloos verlopen. Heen 4 uur vertraging vanwege een defect aan het toestel (kwamen we boven Frankrijk achter). Dan op Joburg nog net op tijd voor de volgende vlucht omdat we zeer ruime overstap tijd hadden gepland. Dus haasten met Airport International + Nature Trekker. En idd 2 dagen zonder de checked bagage. Dan u British Airways. En terug vanwege slecht weer maar uitgeweken naar Durban. Gevolg: 36 uur later thuis. Maar wel met bagage

Groet, Marco

WorldShooter Registered since 16th Apr 2009Sun 29-Aug-10 09:45 PM
186 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#11. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 8

NL

>Je had me zien rennen met 18kg Photorugzak naar de juiste gate in de Charles de Gaulle luchthaven.

Hallo Albert,

Wat zijn jouw ervaringen met vliegreizen en flink gevulde (grote en zware) fototassen als handbagage?
Past het allemaal aan boord? Onder de stoel of overhead bin?
Belangrijker nog: hoe moeilijk doen de maatschappijen? Wordt het niet steeds lastiger? Zeker qua gewicht?

Stel je reactie op prijs!

Hartelijke groet,
Peter Boender
Giethoorn

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Mon 30-Aug-10 04:39 AM
#12. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 11
Mon 30-Aug-10 04:42 AM by alberte

Hengelo, NL

Peter,

Mijn ervaringen gelden alleen voor reizen naar en binnen de U.S.A..

In 2007/2008/2009 ben ieder jaar naar de Nikonians ANPAT gegaan, resp naar Jackson Hole (Wyoming), Fresno (California) en Anchorage (Alaska).

Ik heb met United Airlines, KLM en een aantal regionale airlines gevlogen, voornameijk Business class in verband met mijn lichaams lengte 1.99 meter.

Al mij camera en lenzen heb ik in de handbagage meegenomen met behulp van een Thinktank photo rugzak de Antidote (eerste versie, de huidige is de V2.0). Dit is een rugzak uit de U.S.A. speciaal gemaakt voor Foto journalisten die vanwege hun beroep veel vliegreizen maken!

Mijn 2007 indeling van die rugzak met alles wat ik meegenomen heb kun je in mijn gallery zien:

Albert 2007 rugzak antidote

De enige fout die ik in 2007 heb gemaakt is dat ik de Gradual Neutral Density filter niet heb meegenomen. Dat heb ik in 2008/2009 hersteld ten koste van een medium telelens. Ik nam dus een 200-400mm mee, 1 D3 camera (Geen backup) een 24-70 en een 17-35, 16mm fish eye en een 1.4 teleconverter.

De Antidote past in ieder overhead bin (is hij voor gemaakt) en op de vlucht San Francisco - Fresno paste hij prima onder de stoel.

Ten aanzien van het gewicht ben ik (tot nu toe) nooit gecontrolleert; de truk is niet te laten zien dat het zwaar is!.

Verder heb ik tijdens de eerste Nikonians "Ultimate Travel Photography Workshop" een grote rugzak meenenomen naar Nassua Bahama's, namelijk een Thinktank Photo Addicted V2.0 Dit is een veel grotere rugzak van Thinktank Photo, maar ook die ging mee met een totssl gewicht van 18 kg.

foto van Thinktank met Canon spullen!!

Ook deze grote past in de overhead bin (dwars) en onder de stoel! Vier vluchten heen en twee vluchten terug.

Hoop dit helpt,

Albert

WorldShooter Registered since 16th Apr 2009Mon 30-Aug-10 12:53 PM
186 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#13. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 12

NL

>Ten aanzien van het gewicht ben ik (tot nu toe) nooit gecontrolleert; de truk is niet te laten zien dat het zwaar is!.

Hallo Albert,

Dank voor je uitgebreide reactie, zeer waardevol.
Jouw tekst hierboven is denk ik waar het om draait.
Heb tot nog toe ook geen problemen gehad (zeer goed gevulde LowePro Computrekker Plus AW), goed om te weten dat het jou ook nog goed afgaat (ook in USA).

Wens je goede (vlieg- en foto-) reizen!

Peter

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Mon 02-Aug-10 02:38 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#10. "RE: Dutch Cafe Moderator gaat naar zijn 4e ANPAT"
In response to Reply # 0

Kockengen, NL

Albert,

Jij blijft maar leuke dingen doen hè?

Zelf hebben we qua fotografiereizen "alleen" Japan (met Marsel van Oosten) op het programma staan en dat is volgend jaar pas. Ik heb dit jaar sowieso niet veel "vrij" gefotografeerd, eigenlijk alleen voor opdrachten (maar goed, dat is ook leuk).

Have fun,

Hayo Baan – Photography
e-mail: info@hayobaan.nl
Web: http://www.hayobaan.nl

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #716 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.