Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #541
View in linear mode

Subject: "Nikonians get together - Ducati Club Races" Previous topic | Next topic
alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Sat 25-Apr-09 09:15 AM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"Nikonians get together - Ducati Club Races"

Hengelo, NL

Beste Nikonians,

Komende Zondag 3 mei 2009 worden weer de clubraces van de Ducati club gehouden op het TT terrein nabij Assen. Ducati nederland website

Ik ben er zelf ook en het zou leuk zijn weer een aantal Nederlandse Nikonians daar te ontmoeten. Ben herkenbaar in Nikonians kleuren en mijn 2 meter lengte!

Graag tot dan.

Albert

Albert Esschendal - Nikonian in Hengelo(O.), The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------
Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator
Website: Albert Esschendal Photography

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic
Subject Author Message Date ID
Reply message RE: Nikonians get together - Ducati Club Races
wblink
25th Apr 2009
1
Reply message RE: Nikonians get together - Ducati Club RacesHi
RHITV
25th Apr 2009
2
alberte Moderator
26th Apr 2009
3
wblink
26th Apr 2009
4
hrbaan
28th Apr 2009
5
hrbaan
05th May 2009
6
wblink
06th May 2009
7
wblink
09th May 2009
8
hrbaan
28th May 2009
9

wblink Registered since 09th Feb 2009Sat 25-Apr-09 02:12 PM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: Nikonians get together - Ducati Club Races"
In response to Reply # 0

Gendt, NL

Hoi,

Als het een BEETJE weer is ben ik er: combineer dat dan met een bezoek aan de Dollard (Nee, niet in 1 dag).
Assen: 70-200 lijkt me?

Willem

Sony Nex-7

RHITV Registered since 03rd Aug 2007Sat 25-Apr-09 06:26 PM
18 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profileClick to send message via AOL IM
#2. "RE: Nikonians get together - Ducati Club RacesHi"
In response to Reply # 1

Haarlem, NL

Hi Abert,

Lijkt me leuk, Ik ga daar zijn

Richard

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Sun 26-Apr-09 10:05 AM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#3. "RE: Nikonians get together - Ducati Club Races"
In response to Reply # 1
Sun 26-Apr-09 11:03 AM by alberte

Hengelo, NL

Willem,

1. Allereerst weer of geen weer, het is altijd leuk dit evenement op het beroemde TT circuit nabij Assen mee te maken. Dit wordt mijn derde Ducati clubdag met 2007 droog en 2008 natte races. In de regen gaat het iets minder hard met rijden maar desondanks een opgave om deze motoren goed vast te leggen. In 2008 stonden we droog op de overdekte hoofdtribune recht nabij de Geert Timmer Bocht! (Zie ook deze Google Earth kmz file voor de juiste locatie!)

http://www.nikonians.org/dcfp/user_files/129595.zip

2. AF-S 70-200mm meenemen ?
Ja, maar ook mogelijk je 800mm voor foto's van deze dames:

D3 met AF-S 200-400 + TC14-EII op 560mm, ISO1600, f/5.6, 1/400s (crop)

Met deze lens kun je op het maximum zoom stand 560mm deze foto maken (Geen crop, maar gereduceerd tot 900 pixels)
D3 met AF-S 200-400 + TC14-EII op 560mm, ISO400, f/8, 1/500s

Met deze lens kun je op het minimum zoom stand 280mm deze foto maken (Geen crop, maar gereduceerd tot 900 pixels)
D3 met AF-S 200-400 + TC14-EII op 280mm, ISO400, f/8, 1/800s

Alle foto's gefotografeert vanaf ongeveer 5 meter hoog. Lager nabij het circuit is niet mogelijk wegens safety aspecten. Professionele fotografen mogen wel achter de vangrails fotograferen.

Ik neem mijn 600mm en 200-400mm mee voor het snelle werk en de 24-70mm voor paddock gebeuren.

Zie je zondag!

Albert

Albert Esschendal - Nikonian in Hengelo(O.), The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------
Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator
Website: Albert Esschendal Photography

wblink Registered since 09th Feb 2009Sun 26-Apr-09 01:37 PM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#4. "RE: Nikonians get together - Ducati Club Races"
In response to Reply # 3

Gendt, NL

>1. Allereerst weer of geen weer, het is altijd leuk dit
>evenement op het beroemde TT circuit nabij Assen mee te maken.

Ik heb in het Noorden (Winschoten) gewerkt en gewoond. Ben meermalen (en ook de nacht ervoor.... phhhh) geweest. Ik ken je alleen maar gelijk geven: leuk kleurrijk evenemant.

>Dit wordt mijn derde Ducati clubdag met 2007 droog en 2008
>natte races. In de regen gaat het iets minder hard met rijden
>maar desondanks een opgave om deze motoren goed vast te

Ik HEB me toch een hekel aan foyo's maken in de regen ..

>leggen. In 2008 stonden we droog op de overdekte hoofdtribune
>recht nabij de Geert Timmer Bocht! (Zie ook deze Google Earth
>kmz file voor de juiste locatie!)
>
>http://www.nikonians.org/dcfp/user_files/129595.zip

Leuk zo'n Google Map aanduiding. Mijn mooiste plek was vlgs mij de Gerlach Bocht (of gooi ik Zandvoort en Assen nu door elkaar?)

>2. AF-S 70-200mm meenemen ?
>Ja, maar ook mogelijk je 800mm voor foto's van deze dames:

Grinnik: dat is me echt teveel moeite: Manual Focus, Wimberley, ik houd die toch maar voor ECHTE vogeltjes.

>D3 met AF-S 200-400 + TC14-EII op 560mm, ISO1600, f/5.6,
>1/400s (crop)
>

Mooi! Zou graag een 200-4000 willen hebben, maar is 2e hands niet te vinden. Is die overigens inderdaad met een 1,4 extender te gebruiken? Ik heb op de 70-200 en 2.0 extender (Nikon) gebruikt: bagger.

>Ik neem mijn 600mm en 200-400mm mee voor het snelle werk en de
>24-70mm voor paddock gebeuren.

600 mm: Wimberley, monopod of handwerk?

>Zie je zondag!

Met een BEETJE weer ....

Willem

Sony Nex-7

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Tue 28-Apr-09 06:40 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#5. "RE: Nikonians get together - Ducati Club Races"
In response to Reply # 0
Tue 28-Apr-09 06:40 PM by hrbaan

Kockengen, NL

Albert, in goed Nederlands: “I'll be there”

CUSunday, Hayo Baan
http://www.xs4all.nl/~hrbaan

When it's time to stop living, I will certainly make Death my number one choice!
Terry Pratchett, The Last Continent

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Tue 05-May-09 02:08 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#6. "RE: Nikonians get together - Ducati Club Races"
In response to Reply # 0

Kockengen, NL

Ondanks het wat matige weer, toch een heel leuke dag gehad op de 30e Ducati Club Race. Dank aan Albert voor de aankondiging van het event!

Gezien mijn ervaring (namelijk nul) met het fotograferen van races, ben ik redelijk tevreden over de resultaten. Hier een paar voorbeeldjes (op mijn website staan er meer):
http://www.xs4all.nl/~hrbaan/Photos/2009/20090503%2030th%20International%20Ducati%20Club%20Race/20090503_11362433_D3.jpg
http://www.xs4all.nl/~hrbaan/Photos/2009/20090503%2030th%20International%20Ducati%20Club%20Race/20090503_12580670_D3.jpg
http://www.xs4all.nl/~hrbaan/Photos/2009/20090503%2030th%20International%20Ducati%20Club%20Race/20090503_13462308_D3.jpg

Hayo Baan

When it's time to stop living, I will certainly make Death my number one choice!

wblink Registered since 09th Feb 2009Wed 06-May-09 03:03 PM
#7. "RE: Nikonians get together - Ducati Club Races"
In response to Reply # 0

Gendt, NL

Hoi Albert.

Door een crash op m'n comp kom ik je bericht weer tegen. Goede zaak: ik had je sowieso al willen schrijven.

Hoe WAS de Ducatidag? Mooi hoop ik: "het weer speelde aardig mee".

Ik was er helaas niet (of je dat nu WEL of NIET leuk vind: grin): ben van een stoel (verwisselen printercartidges, dus eigenlijk een soort bedrijfsongeval, maar evengoed mooi stom) gekukeld en heb mijn heupspieren dusdanig beschadig dat ik over enkele dagen weer eens in de auto kan stappen.

Bezoek aan de Dollard is hiermee helaas ook niet doorgegaan (had wat leuke hotels geboekt (tegenwoordig steeds goedkoper, wist je dat?). Alles kunnen afzeggen, maar wel wat leuke adressen aan overgehouden: Hotel Jan Deckers in Winschoten en Eemshotel in Delfzijl.

Volgende keer beter ....

Willem

Sony Nex-7

wblink Registered since 09th Feb 2009Sat 09-May-09 02:19 PM
#8. "RE: Nikonians get together - Ducati Club Races"
In response to Reply # 0

Gendt, NL

>Komende Zondag 3 mei 2009 worden weer de clubraces van de
>Ducati club gehouden op het TT terrein nabij Assen.

Hoi Albert,

Ik was er niet (jij wel?). Ik heb iets stoms gedaan (huidhoudongevalletje: op een draaibureaustoelstaan om een cartridge in mijn printer boven op de kast te verwisselen). Gaat 100 keer goed en toen ik op de grond lag dacht k zelf al: dit MOEST een keer gebeuren. Afijn heup tijdelijk naar de knoppen, dus geen enkel feestje.

Hoop dat het de moeite waard was?

Willem

Sony Nex-7

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Thu 28-May-09 10:52 AM
#9. "RE: Nikonians get together - Ducati Club Races"
In response to Reply # 0

Kockengen, NL

Albert,

Ik ben erg benieuwd naar jouw foto's, heb je die al ergens gepost?

Cheers, Hayo Baan

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #541 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.