nikonians

Even though we ARE Nikon lovers,we are NOT affiliated with Nikon Corp. in any way.

| |
Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #485
View in linear mode

Subject: "D70s met een AF 50mm f1.8 D" Previous topic | Next topic
mjn2008 Registered since 11th Jun 2008Thu 23-Oct-08 06:18 PM
2 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"D70s met een AF 50mm f1.8 D"

NL

Hallo,

Ik heb onlangs een 50mm lens gekocht, maar op mijn D70s moet ik het diafragma "locken" op 22.
Dat moet anders kunnen maar hoe? Want nu heb ik de kleinste diafragma altijd, maar vaak wil je ook wel een grotere opening, maar dan krijg ik een error melding. in de handleiding staat dat je de lens moet vastzetten op f22.

Bedankt voor het antwoord
Marc

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic

ronald g Registered since 14th Jan 2005Thu 23-Oct-08 07:59 PM
5 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: D70s met een AF 50mm f1.8 D"
In response to Reply # 0

amersfoort, NL

Hallo Marc,

Dat locken op 22 klopt, wil je in de A of M modus het diafragma met de hand aanpassen dat moet dit met de duimwielschakelaars.
Dit is dus anders dan wat wij bij de analoge camera's gewend zijn.
Staat hij niet op 22 dan krijg je waarschijnlijk een foutmelding.
Dit is ook de reden dat de laatste jaren veel lenzen uitkomen zonder diafragmaring, de G lenzen.

mvg. ronald

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #485 Previous topic | Next topic