Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #473
View in linear mode

Subject: "Bracketing with a D300" Previous topic | Next topic
pbronke Registered since 24th Aug 2008Sun 21-Sep-08 07:20 AM
8 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"Bracketing with a D300"
Sun 21-Sep-08 10:43 AM by pbronke

Wassenaar, NL

Sinds 3 weken heb ik de D300 en loop zo tegen dingen aan waar ik niet uit kom (teveel instellingen). Het meeste van de onduidelijkheden zijn weg, maar 1 ding is blijven staan en dat is die Bracketing instelling.

Hoe werkt dat? Bij mijn D80 zit er een mooie knop op de body, die je aan en uit zet, en via de wiel zijn waardes geeft die je wil. Natuurlijk is dat ook bij de D300 zo, maar ik snap het verhaal niet uit dat boekje. het zal wel heel erg makkelijk zijn, maar ik zit volkomen verkeert steeds.

Kan iemand mij uitleggen (of een link sturen) in Jip en Janneke taal, hoe ik in stappen de bracketing kan gebruiken voor mijn HDR fotografie. Ik wil de foto's maken zonder de flitser die op de body zit.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes, Peter

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic

DigitalHeMan Registered since 03rd Aug 2004Sun 21-Sep-08 10:04 PM
779 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profileClick to send message via AOL IM
#1. "RE: Bracketing with a D300"
In response to Reply # 0

Amsterdam, NL

OK, ik ga het proberen in engels, want mijn jip en janneke taal is beter te verstaan in engels als het is in nederlands

To use bracketing on the D300, press the Fn button (this is the lower of the two function buttons on the front of the camera, on the shutter release side of the camera), and turn the front dial. (Depending on how you have the camera configured, it may be the back dial on your camera). This will allow you to cycle through the different bracketing modes.

Uit mijn geheugen, is dat alles wat moet gedaan worden. Als dat niet werkt, laat mij ff weten, en ik zal op mijn d300 een beetje spelen en testen....

--
Simon
Nikonian in Amsterdam
Website
Flickr Photostream
Check out my blog

amedi Registered since 07th Oct 2007Mon 22-Sep-08 08:01 AM
22 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: Bracketing with a D300"
In response to Reply # 1

NL

Neem aan wat Simon zegt klopt, Nikon heeft helaas besloten om de D300 (en D700) geen knop meer te geven hiervoor. Nu moet je dus de Fn knop programmeren. Alleen de D3 en de D90 hebben nog een aparte knop hiervoor. Ook kan je alleen met de D80/D90 2 stops per foto doen, met de D300 kan je tot max 1 stop gaan waardoor je al snel 5 foto's nodig hebt voor HDR in plaats van 3.

pbronke Registered since 24th Aug 2008Mon 22-Sep-08 01:21 PM
8 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#3. "RE: Bracketing with a D300"
In response to Reply # 2

Wassenaar, NL

>Nu moet je dus de Fn knop programmeren.<

Ooooh, jeetje nu valt het kwartje...........
Hahahahaha, wat een suffige ben ik toch, ik moet gewoon dat FN knopje toewijzen, en dan heb je hetzelfde als de D80, een knopje daar voor.
hahahaha ik maar moeilijk denken
Bedankt Simon en Amedi voor jullie snelle reactie.

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #473 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.