Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #299
View in linear mode

Subject: "Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren" Previous topic | Next topic
alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Tue 27-Nov-07 05:54 AM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren"

Hengelo, NL

Gisteren kwam foto konijnenberg met de mededeling dat
ze beginnen de nieuwe Nikon D3 uit te leveren.

<http://www.fotokonijnenberg.nl/news.php?news_id=355>

Dus even wachten totdat ik aan de beurt ben.

AlbertE

Albert Esschendal - Nikonian in Hengelo(O.), The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------
Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator
Website: Albert Esschendal Photography

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic
Subject Author Message Date ID
Reply message RE: Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren
alberte Moderator
22nd Dec 2007
1
DigitalHeMan
28th Dec 2007
2
alberte Moderator
29th Dec 2007
3
DigitalHeMan
29th Dec 2007
4
alberte Moderator
12th Jan 2008
5
yDuR
06th Feb 2008
6
yDuR
21st Feb 2008
7
alberte Moderator
21st Feb 2008
8
yDuR
29th Feb 2008
9

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Sat 22-Dec-07 04:15 PM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren"
In response to Reply # 0

Hengelo, NL

Telefonisch werd door Foto Konijnenberg aangegeven dat ik op No. 18 sta
en dat er slechts 2 uitgelevert zijn?

Zucht ....

Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator

DigitalHeMan Registered since 03rd Aug 2004Fri 28-Dec-07 12:25 PM
779 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profileClick to send message via AOL IM
#2. "RE: Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren"
In response to Reply # 1

Amsterdam, NL

ik zit momenteel in Japan. De D3 is overal leverbaar. Maar om het te kopen moet man in Japan wonen. Jammer.

en het kost maar 3600 Euro.......

--
Simon
Nikonian in Amsterdam
Flickr Photostream
Check out my blog

--
Simon
Nikonian in Amsterdam
Website
Flickr Photostream
Check out my blog

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Sat 29-Dec-07 12:34 AM
#3. "RE: Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren"
In response to Reply # 2

Hengelo, NL

He Simon,

Overal leverbaar prima, maar van de 8000 D3's die er per maand gemaakt worden
(binnenkort 10.000 D3's, bron Thom Hogan) is er nog niet 1 die in mijn handen is gebleven.

Mocht er een vast houden tijdens mijn bezoeken aan de Nikon Solutions Expo's in Keulen
en Utrecht. Stond in Keulen met o.a. Joachim (Joe) Feser (die we kennen van Photokina2006) en
Katarina Mintalova (Ken je misschien van PhotoProShop hoofdpagina, is namelijk de dame die rechts
onderin je vriendelijk toelacht )

Hou van je Blog <http://digitalheman.blogspot.com/>, hoop dat je binnenkort weer iets toevoegd,
misschien iets van Japan. Schijnt een prachtig land te zijn voor landscape en wildlife fotografie.

Zie ik je weer tijdens de photokina 2008?

Albert

DigitalHeMan Registered since 03rd Aug 2004Sat 29-Dec-07 11:45 AM
779 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profileClick to send message via AOL IM
#4. "RE: Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren"
In response to Reply # 3

Amsterdam, NL

8,000 per maand? Elke winkel hier heeft mindestens een D3 "on display", dus 8000 per maand laat niet veel over voor de consumer

Jammer dat er niet meer voor ons zijn ik hoop dat je eens snel krijgt.....

Ik hoop op Photokina te zijn, maar ik heb nog geen announcement op nikonians gezien? Maar waarom wacht tot dan? Als je een shooting partner in Nederland zoekt, laat mij dan weten!

--
Simon
Nikonian in Amsterdam
Flickr Photostream
Check out my blog

--
Simon
Nikonian in Amsterdam
Website
Flickr Photostream
Check out my blog

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Sat 12-Jan-08 05:24 PM
#5. "RE: Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren"
In response to Reply # 4

Hengelo, NL

Woensdag 9-1 Konijnenberg gebeld wat de status van mijn 4 maanden oude bestelling was. Bleek 4 D3's uitgeleverd te zijn, en ik stond vervolgens op No.14 van de D3 lijst!

Vrijdag 11-1 Email van Konijnenberg: De D3 was er en kon opgehaald worden!

Zaterdag 12-1 Op pad naar Den Ham de D3 opgehaald. Was 's morgens niet eens de eerste, er waren er 2 a 3 voor mij! Blijkbaar is er een grote vrachtauto van Nikon langs Den Ham gekomen.

Eerste indruk: Wow wat een camera!!!

Morgen naar buiten om wat test shots te maken.

AlbertE

yDuR Registered since 13th Feb 2006Wed 06-Feb-08 01:00 PM
18 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#6. "RE: Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren"
In response to Reply # 5

Zaventem, BE

Proficiat met de aankoop, Albert! Ik ben nog steeds in blijde verwachting (sinds oktober 2007 in België). Wacht vol ongeduld op uw eerste bevindingen!

Sincerely,
Rudy Engels
Zaventem, Belgium

yDuR Registered since 13th Feb 2006Thu 21-Feb-08 11:37 AM
18 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#7. "RE: Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren"
In response to Reply # 0

Zaventem, BE

Yes!!!

Sinds gisteren heb ik mijn D3! Ik had tot nu toe D100/D200.

Het eerste wat opvalt is die ongelooflijke grote (en lompe) dubbele batterijlader. Weer wat gewicht meer om mee op reis te nemen...
De D3 zelf is echt een beest wanneer je D100/D200 had. Voor de één of andere reden ligt hij gewoon heel goed in mijn handen. De ingebouwde grip valt net onder mijn polsen en zorgt voor bijkomende ondersteuning.
Ik ben nu volop begonnen met de dikke (is alles groot en dik bij de d3?) handleiding te lezen en wat te experimenteren met de AF.
Komend week-end heb ik de Belgische kampioenschappen badminton voor de jeugd en wordt het de eerste echte doop (vermoedelijk met de 28-70).
Eén spijtig ding echter: dat het histogram niet fullframe kan. Ik gebruikte dit heel veel en door dit nu naast de foto te zetten, wordt dit wel wat klein. Misschien in een volgende firmare een oplossing hiervoor?

Sincerely,
Rudy Engels
Zaventem, Belgium

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Thu 21-Feb-08 06:56 PM
#8. "RE: Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren"
In response to Reply # 7
Thu 21-Feb-08 06:57 PM by alberte

Hengelo, NL

Rudy,

Gefeliciteerd met je nieuwe D3! Een fantastische camera.

T.a.v. histogram bedenk dat je met deze D3 veel groter
LCD hebt met meer pixels. Met mijn overgang van D200
naar D3 geen enkel keer last gehad met de resolutie van
de histogram.

Om de D3 te testen heb ook foto gemaakt in twee sessies
van de drie zonen van een collega van mijn werk. Geen
landelijk niveau, maar regionaal niveau, maar dat betekende
wel dat ik er heel dicht bij kon komen. Ik lag vaak direct
naast het veld om foto's te maken.

Leuke ervaring van deze explosieve sport. Heb hiervoor mijn 50mm
f/1.8 toegepast vaak met 1.8 helemaal open of iets teruggestopt
tot f/2.5 met ISO1600 zonder flits.

Zie hieronder een voorbeeld:

D3 + 50mm f/1.8 met ISO1600, f/1.8, 1/500s, -0.7EV

Groeten

Albert

Attachment #1, (jpg file)

yDuR Registered since 13th Feb 2006Fri 29-Feb-08 03:44 PM
#9. "RE: Foto Konijnenberg begint Nikon D3 te leveren"
In response to Reply # 8

Zaventem, BE

OK. Zoals eerder gezegd, heb ik net het Belgisch kampioenschap badminton voor jeugd verslaan.
Ik besloot van het stap voor stap aan te pakken. D3 werd op auto ISO gezet, 1/250 en max. ISO 6400. Exposure mode was P (jaja, ik weet het...).
Bij thuiskomst waren de resultaten... verbluffend! 3200, 4000 ISO was blijkbaar geen probleem geweest.
Dé grootste verrassing kwam echter van de auto witbalans. Met mijn D100/D200 had ik steeds uren werk om de verschillende lichtomstandigheden in een sporthal de baas te kunnen. Niets hiervan bij de D3! Steeds knal erop! Ik heb 's avonds gewoon mijn foto's geresized naar 900 px en op mijn website gezet. Wanneer er mensen zijn die een foto willen of omdat ik het wil, pas dan doe ik nu postprocessing.
Ik vermoed dat, wanneer ik deze camera nog beter ga leren kennen, ik er enorm veel plezier van ga hebben.
Het album staat op:
http://d-eye.be/?page_id=241&g2_itemId=80

P.S.: ik ben momenteel volop bezig van mijn oude albums over te zetten van Coppermine naar Gallery dus nog niet alles albums van vroeger staan erop.

Sincerely,
Rudy Engels
Zaventem, Belgium

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #299 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.