Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #232
View in linear mode

Subject: "Teleurgesteld in Kamera-express.nl" Previous topic | Next topic
Daan Registered since 25th Jun 2006Fri 16-Mar-07 09:41 AM
237 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"Teleurgesteld in Kamera-express.nl"

NL

Graag wil ik het volgende verhaal met jullie delen. Niet omdat ik mensen/bedrijven zwart wil maken, maar puur omdat het van mijn hart moet. Ik zal proberen me richten op de feiten en laat het oordeel graag aan jullie over.

Juli 2006 - Bij Kamera-express.nl te Capelle aan den IJssel een Nikon AF-S 28-70mm f/2.8 aangeschaft. Was niet erg tevreden over de scherpte. Ik heb toch besloten de lens te houden.

December 2006 - De onscherpte begon me steeds meer te irriteren. Ik besloot de lens te testen. De resultaten: tussen de 50-70mm op de diafragma's f/2.8 tot f/5.6 waren foto's totaal onbruikbaar door een gebrek aan scherpte. Inmiddels waren we een paar maanden verder en kon ik de lens helaas niet meer retourneren.

Januari 2007 - Nikon Service Point in Beverwijk heeft mijn lens onderzocht en kwam tot dezelfde conclusie wat betreft de onscherpte. Over de oorzaak tastten ze in het duister. Het callibreren van mijn D200 en de lens mocht ook niet baten. De lens werd naar Nikon Duitsland gestuurd voor verder onderzoek.

Eind januari 2007 - Nikon Duitsland concludeerde dat de lens was beschadigd door vallen of stoten. De bajonet mount en de sliding frame unit diende te worden vervangen. Zo'n reparatie viel niet onder de garantie en zou me 700,00 euro gaan kosten.

Februari 2007 - Contact gezocht met het Nikon Service Point. Uitgelegd dat ik mijn lens absoluut niet zelf heb beschadigd. Er werd mij ook verteld dat dit soort schade ook terug te zien zou zijn op mijn D200. Mijn D200 was perfect in orde (zoals NSP in januari ook al had geconstateerd). Tevens had ik foto's gemaakt direct na aanschaf waarop de onscherpte ook al te zien was. Het zag ernaar uit dat ik een reeds beschadigd exemplaar had gekocht bij Kamera-express.nl.

Nog steeds februari 2007 - Een brief geschreven naar Nikon Nederland waarin ik mijn situatie heb uitgelegd. Als een teken van goede wil besloot Nikon Nederland de reparatiekosten te verlagen naar 300,00 euro. Zij zagen ook wel in dat ik er niets aan kon doen. Een mooi gebaar! Maar zij vonden ook dat zij maar een deel van de verantwoordelijkheid op zich konden nemen omdat de lens ook nog in het bezit was geweest van Kamera-express.nl voordat ik deze kocht. Ik gaf Nikon de opdracht mijn lens te repareren.

Maart 2007 - Een brief geschreven naar Kamera-express.nl met daarin het verzoek om (een deel van) de resterende reparatiekosten voor hun rekening te nemen. Helaas was men daartoe niet bereid (de marges waren te klein!?). Een beetje service had ik wel verwacht, ik had immers al een paar duizend euro bij hen uitgegeven. Zij waren alleen bereid om Nikon nogmaals te verzoeken de reparatie volledig onder garantie te verrichten, zoals ik zelf dus ook al had gedaan. Nikon ging hier natuurlijk niet op in.

Gisteren ontving ik eindelijk mijn gerepareerde lens. Super scherp! Ik ben erg blij met dit resultaat. Maar tegen welke prijs? 300,00 euro bovenop de aanschafprijs. Bovendien moest ik mijn "werkpaard" voor twee maanden missen. Om niet te spreken van alle frustratie en ellende waar ik doorheen ben gegaan.

Het moraal van dit verhaal: test nieuwe aankopen altijd grondig en systematisch meteen na aankoop. En koop alleen bij een winkel die je kan vertrouwen.

Ik ben zwaar teleurgesteld in Kamera-express.nl. Blijkbaar gaat omzet draaien boven het verlenen van service. Een korte termijn gedachte die zich op de lange termijn wel eens kan gaan wreken. Maar goed: mij zien ze daar in ieder geval niet meer!

Groet, Daan.

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic
Subject Author Message Date ID
Reply message RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl
ngeuze
16th Mar 2007
1
Daan
17th Mar 2007
2
ngeuze
17th Mar 2007
3
Daan
17th Mar 2007
4
Hansvg
17th Mar 2007
5
Daan
18th Mar 2007
8
jeremyrh
10th May 2007
12
ngeuze
18th Mar 2007
6
ngeuze
18th Mar 2007
7
Daan
18th Mar 2007
9
freddyh
23rd Mar 2007
11
Reply message RE: KE....een andere ervaring!
johanvw
19th Mar 2007
10
peter wijn
19th Sep 2007
13
Fried Peters
27th Oct 2007
14
DigitalHeMan
14th Nov 2007
15

ngeuze Registered since 16th Mar 2006Fri 16-Mar-07 11:48 PM
17 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 0

Tholen, NL

Vanaf 1 mei 2003 is er de wet Koop en Garanties. Hierin zijn wettelijke garanties bepaalt.
Hierin is opgenomen dat de consument binnen een half jaar zijn product terug mag brengen bij de verkoper als het niet aan de verwachtingen voldoet die je er redelijkerwijs van mag hebben.
Tevens dient de melding binnen 2 maanden te zijn nadat het defect is geconstateerd. De verkoper is daarna verplicht het product te repareren, te vervangen of de koop te ontbinden. Is de verkoper het er niet mee eens, dan is het aan de verkoper het tegendeel te bewijzen.
Zijn deze 6 maanden verstreken dan, ligt de bewijslast bij de consument, het is dan zeer moeilijk nog te verhalen.

Naast deze wettelijke garantie is er ook nog fabrieksgarantie. Omdat de consument niet direct bij de fabrikant koopt maar bij de leverancier kan die fabrikant beperkingen stellen aan deze garantie.

De verkoper dient zich aan beide garanties te houden.

Ik vraag me af waarom je (en je bent niet de enige) de leverancier passeert in dit soort situaties, terwijl het juist de partij is waar je dit mee moet regelen? De reactie van Kamera-Express is dan ook begrijpelijk.

Groeten,
Niels.

Daan Registered since 25th Jun 2006Sat 17-Mar-07 06:52 AM
237 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 1

NL

Niels,

Bedankt voor je reactie. Graag wil ik hier op reageren.

Wellicht is de reactie van Kamera-express.nl begrijpelijk...

Hoe dan ook, zij hebben me een reeds beschadigde lens verkocht als nieuw. Als bewijs heb ik foto's van de dag van aanschaf die aantonen dat de lens toen al niet in orde was. Ik heb ze inzage in deze foto's aangeboden, maar daar gingen ze niet op in. Daarnaast zou, indien ik de lens zelf zou hebben beschadigd, mijn D200 ook beschadigd moeten zijn (volgens Nikon). Deze is perfect in orde. Ook heb ik Kamera-express.nl aangeboden mijn D200 te laten zien. Ook hier gingen ze niet op in.

Maar goed, waarom heb ik niet eerst Kamera-express.nl benaderd?

Logisch, ik was me niet bewust dat ik een beschadigd exemplaar had aangeschaft. Daar ga ik niet vanuit als ik in vertrouwen iets koop. In mijn beleving viel de lens dus gewoon onder Nikon fabrieksgarantie. Daarom heb ik Nikon direct benaderd. Pas na onderzoek bleek dat de oorzaak van de klachten val- of stootschade was en ik de rekening zelf diende te betalen. Toen was het reeds februari 2007.

Maar het gaat mij niet primair om de regels of wetten of wie er gelijk of ongelijk heeft. Ik had van Kamera-express.nl gewoon wat meer coulance en begrip voor mijn situatie verwacht. Zoals Nikon wel heeft getoond door de reparatiekosten te verlagen. Eigenlijk laten ze me gewoon in de stront zakken. Dat terwijl ik al aardig wat euro's naar hun kassa heb gebracht. Ik vind het een typisch geval van indekken en korte termijn denken. Mij zien ze in ieder geval niet meer terug als klant. Scheelt ze weer een paar duizend euro op de lange termijn...

Maar goed, mijn lens werkt nu perfect. En mijn toekomstige aankopen gaan eerst uitvoerig door de test heen. Een dure les... Blijkbaar kun je er tegenwoordig niet meer op vertrouwen dat wanneer je iets koopt, dit gewoon aan de verwachtingen voldoet...

Groet, Daan.

ngeuze Registered since 16th Mar 2006Sat 17-Mar-07 11:04 AM
17 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#3. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 2

Tholen, NL

>Maar goed, waarom heb ik niet eerst Kamera-express.nl
>benaderd?
>
>Logisch, ik was me niet bewust dat ik een beschadigd
>exemplaar had aangeschaft. Daar ga ik niet vanuit als ik in
>vertrouwen iets koop.

Dat is vrij naïef. Na aanschaf wist je meteen al dat de lens niet scherp was,met ieder electronisch of ander product kan wat aan de hand zijn, dat heeft niets met vertrouwen in Kamera-express te maken.

Kijk eens op forums als deze. Mensen die ontevreden zijn over hun lens of camera en overal hun toevlucht zoeken voor een oplossing,
behalve bij hun leverancier.

>In mijn beleving viel de lens dus
>gewoon onder Nikon fabrieksgarantie. Daarom heb ik Nikon
>direct benaderd. Pas na onderzoek bleek dat de oorzaak van
>de klachten val- of stootschade was en ik de rekening zelf
>diende te betalen. Toen was het reeds februari 2007.

Buiten jouw beleving om had je de fabrieksgarantie nog steeds via je
verkoper moeten claimen en niet eerst bijna een jaar lang de verkopende partij uitsluiten. Hierdoor heb je geen gebruik gebruik gemaakt van de wettelijke garantie, maar op de fabrieksgarantie die zoals je nu weet beperkt is.

>Maar het gaat mij niet primair om de regels of wetten of wie
>er gelijk of ongelijk heeft.

Daar gaat het met dit soort situaties nu juist wel altijd om.
Vinden dat ze voor jou niet van toepassing zijn en je vervolgens verbazen dat de verkopende partij niet coulant is.
Ik denk dat de meeste leveranciers je in dit geval laten zakken.
Logisch de bewijstlast van het vallen of stoten ligt na die periode immers bij jou en is uiterst dubieus geworden door het verstrekken van tijd.

Bijvoorbeeld:
Jij was meteen de eerste week na constatering dat de lens niet voldoende scherp was, wat je wel mag verwachten van deze klasse lens, teruggegaan naar Kamera-express. Zij hadden dan aanspraak kunnen maken bij Nikon dat de lens beschadigd in de doos zat. Je had waarschijnlijk meteen een nieuwe lens mee terug gekregen. Hadden ze je in dit geval laten zakken, dan was je klacht terecht.

>Ik had van Kamera-express.nl
>gewoon wat meer coulance en begrip voor mijn situatie
>verwacht. Zoals Nikon wel heeft getoond door de
>reparatiekosten te verlagen. Eigenlijk laten ze me gewoon in
>de stront zakken. Dat terwijl ik al aardig wat euro's naar
>hun kassa heb gebracht. Ik vind het een typisch geval van
>indekken en korte termijn denken. Mij zien ze in ieder geval
>niet meer terug als klant. Scheelt ze weer een paar duizend
>euro op de lange termijn...
Ik koop ook wel eens bij Kamera-Express, maar ik ben me er terdege van bewust dat het een internet-dozen-schuiver is met een afhaal magazijn.
De service is minimaal, het personeel onvriendelijk, maar ze zijn vaak wel lekker goedkoop, de reden dat veel mensen daar kopen. Ik denk niet dat ze er wakker van liggen dat je niet meer komt.

>Maar goed, mijn lens werkt nu perfect. En mijn toekomstige
>aankopen gaan eerst uitvoerig door de test heen. Een dure
>les... Blijkbaar kun je er tegenwoordig niet meer op
>vertrouwen dat wanneer je iets koopt, dit gewoon aan de
>verwachtingen voldoet...
>
>Groet, Daan.

Met ieder product kan wat aan de hand zijn, ook nieuwe.
Gelukkig is de lens nu goed, dus veel fotoplezier!

Daan Registered since 25th Jun 2006Sat 17-Mar-07 12:22 PM
#4. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 3

NL

Beste Niels,

Je zou bijna gaan denken dat je voor Kamera-express werkt. Waarom heb je er zoveel moeite mee dat ik ben teleurgesteld in de klantenservice van Kamera-express.nl?

>Dat is vrij naïef. Na aanschaf wist je meteen al dat de lens
>niet scherp was,met ieder electronisch of ander product kan
>wat aan de hand zijn, dat heeft niets met vertrouwen in
>Kamera-express te maken.

Dat mag je naïef vinden. Ik heb in ieder geval de onscherpte problemen niet meteen kunnen duiden. Zeker ook was ik nooit uitgegaan van schade. Kamera-express.nl heeft mij gewoon rotzooi verkocht. Misschien dat ze daarom zo goedkoop zijn...

>Kijk eens op forums als deze. Mensen die ontevreden zijn
>over hun lens of camera en overal hun toevlucht zoeken voor
>een oplossing,
>behalve bij hun leverancier.

Ik heb niets te maken met hoe andere mensen hun problemen oplossen. Het lijkt me dat hier een persoonlijke frustratie van jezelf ligt. Ieder geval is weer anders.

>Buiten jouw beleving om had je de fabrieksgarantie nog
>steeds via je
>verkoper moeten claimen en niet eerst bijna een jaar lang de
>verkopende partij uitsluiten. Hierdoor heb je geen gebruik
>gebruik gemaakt van de wettelijke garantie, maar op de
>fabrieksgarantie die zoals je nu weet beperkt is.

De wettelijke garantie was net verlopen toen NSP vaststelde dat de lens was beschadigd (aankoopdatum 1-7-2006; vaststellen problemen NSP 10-1-2007). Teruggaan naar Kamera-express.nl had toen net zoveel uitgehaald als nu. Het enige dat ik (juridisch gezien) nog kon doen was aanspraak maken op de fabrieksgarantie. Daar is fabrieksgarantie immers voor. Dat de lens beschadigd was bij aankoop, bleek pas na grondig onderzoek (waarvoor de lens naar Duitsland werd verstuurd).

>Daar gaat het met dit soort situaties nu juist wel altijd
>om.
>Vinden dat ze voor jou niet van toepassing zijn en je
>vervolgens verbazen dat de verkopende partij niet coulant
>is.
>Ik denk dat de meeste leveranciers je in dit geval laten
>zakken.
>Logisch de bewijstlast van het vallen of stoten ligt na die
>periode immers bij jou en is uiterst dubieus geworden door
>het verstrekken van tijd.

Kamera-express.nl heeft mij een beschadigde lens verkocht, PUNT! Gelukkig bleek Nikon wel coulant. Het kan dus wel... Kwestie van begrip en goed fatsoen. Maar goed, iedereen is vrij om zijn eigen prioriteiten te stellen. Die van Kamera-express.nl liggen in ieder geval niet bij hun klant.

>Bijvoorbeeld:
>Jij was meteen de eerste week na constatering dat de lens
>niet voldoende scherp was, wat je wel mag verwachten van
>deze klasse lens, teruggegaan naar Kamera-express. Zij
>hadden dan aanspraak kunnen maken bij Nikon dat de lens
>beschadigd in de doos zat. Je had waarschijnlijk meteen een
>nieuwe lens mee terug gekregen. Hadden ze je in dit geval
>laten zakken, dan was je klacht terecht.

Het was niet meteen duidelijk. Ik had geen ander exemplaar op de kast liggen om te vergelijken. Pas gaandeweg het gebruik en na overleg met collega's werden de klachten duidelijker.

>Ik koop ook wel eens bij Kamera-Express, maar ik ben me er
>terdege van bewust dat het een internet-dozen-schuiver is
>met een afhaal magazijn.

Mooi...

>De service is minimaal, het personeel onvriendelijk, maar ze
>zijn vaak wel lekker goedkoop, de reden dat veel mensen daar
>kopen.

Goedkoop blijkt in mijn geval duurkoop te zijn...

>Ik denk niet dat ze er wakker van liggen dat je niet
>meer komt.

Zou kunnen. Maakt me verder ook niet uit wat jij er van vindt...

>Met ieder product kan wat aan de hand zijn, ook nieuwe.
>Gelukkig is de lens nu goed, dus veel fotoplezier!

Bedankt!

Hansvg Registered since 07th Jan 2007Sat 17-Mar-07 06:11 PM
579 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#5. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 4

Best, NL

Misschien volgende keer Foto konijnenberg?
Vriendelijk personeel, grote voorraad, goede prijzen en flexibel.
Neen, ik heb geen belang in deze zaak, al zou ik vanwege de investeringen hierin al bijna aandeelhouder kunnen zijn

Hans

Happy with my new D800!
My Gallery
My webpage: Photoklix

Visit my Nikonians gallery.

Daan Registered since 25th Jun 2006Sun 18-Mar-07 05:56 AM
#8. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 5

NL

Hoi Hansvg,

Ook ik heb goede ervaringen met Foto Konijnenburg (en andere zaken), zowel wat de kwaliteit van geleverde spullen als wat betreft de flexibele service... Een bewijs dat het gelukkig ook anders kan.

Groet, Daan.

jeremyrh Registered since 02nd Nov 2004Thu 10-May-07 12:12 PM
517 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#12. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 5

Copenhagen, DK

>Misschien volgende keer Foto
>konijnenberg?
>Vriendelijk personeel, grote voorraad, goede prijzen en
>flexibel.
>Neen, ik heb geen belang in deze zaak, al zou ik vanwege de
>investeringen hierin al bijna aandeelhouder kunnen zijn

Probably I didn't completely understand all this thread, so forgive me, but I had an experience with cameranu.nl - I bought a 17-55 and a couple of weeks later I thought that it was a little "soft". I contacted cameranu and sent them some images, and they asked me to return the lens. They sent me out a new one by courrier the same day.

Excellent service!!!

---------
D80; Nikkor 17-55; 18-200; 18-70; 70-300; 50; Sigma 30; Tokina 12-24; SB600

< Previous|1|2|3|4|5|Next >

jeremyrh

---------
D300; F100; Nikkor 17-55/2.8; 70-200/2.8; 18-200; 85/1.4; 45/2.8 PC; 50/1.8; Sigma 30/1.4; 28-70/2.8; Tokina 12-24; SB900, SB600x2

< Previous|
1|2|3|4|5|Next >

ngeuze Registered since 16th Mar 2006Sun 18-Mar-07 01:01 AM
#6. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 4

Tholen, NL

Ik zal proberen me richten op de feiten en laat het oordeel graag aan jullie over.

Ik ben niet gefrustreerd, verre van dat. Je vroeg zelf om een oordeel op een open forum notabene. Die heb ik gegeven op basis van wettelijke feiten.

De reden dat ik reageer is dat je suggesties wekt die misschien helemaal niet zo zijn. Jammer genoeg ook over mij.
Ik reageer met tips als je de volgende keer weer zoiets zou hebben (wat je me blijkbaar niet in dank afneemt) je deze ellende zou kunnen besparen.

Het is zuur dat je een defect product hebt gekregen, maar suggereren dat Kamera-Express rotzooi verkoopt om lage prijzen te kunnen bieden is wel erg kort door de bocht. Misschien was de lens bij Nikon reeds beschadigd? Of door de transporteur?

Bij foto Konijnenberg was je waarschijnlijk hetzelfde overkomen.

quote uit de garantievoorwaarden van foto Konijnenberg
Indien het een reparatie binnen de garantietermijn betreft dan dient u het te repareren product ALTIJD te voorzien van een (kopie) aankoopbon.
Stoot- en valschade valt nooit onder garantie.

Voor mensen die er wel wat om geven wat ik er van vind:
Neem je camera mee als je een lens gaat kopen en test hem in de winkel. Kijk als je de doos open doet of de lens netjes ingepakt zit. Heb je vermoedens dat de lens niet goed is, meteen terugbrengen bij je leverancier en reclameren en niet bij de fabriek of importeur!

Groeten,
Niels.

p.s. Ik ben Cad tekenaar van beroep, heb geen connectie met fotozaken en koop bij Konijnenberg, Kamera-Express, en andere fotospeciaalzaken.

ngeuze Registered since 16th Mar 2006Sun 18-Mar-07 01:22 AM
#7. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 6

Tholen, NL

Website van de Nederlandse overheid over dit onderwerp:

Klik hier

Daan Registered since 25th Jun 2006Sun 18-Mar-07 06:15 AM
#9. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 6

NL

Niels,

>Ik ben niet gefrustreerd, verre van dat. Je vroeg zelf om
>een oordeel op een open forum notabene. Die heb ik gegeven
>op basis van wettelijke feiten.

Waarvoor dank!

>Ik reageer met tips als je de volgende keer weer zoiets zou
>hebben (wat je me blijkbaar niet in dank afneemt) je deze
>ellende zou kunnen besparen.

Wederom dank!

>Het is zuur dat je een defect product hebt gekregen,

Dank voor je begrip!

>Misschien was de lens bij Nikon reeds beschadigd? Of door de
>transporteur?

Transporteur is mij niet bekend, Nikon heeft reeds een deel van de verantwoordelijkheid op zich genomen door de reparatiekosten voor een deel uit eigen zak te betalen.

>Bij foto Konijnenberg was je waarschijnlijk hetzelfde
>overkomen.

Mischien wel, mischien niet...

>Neem je camera mee als je een lens gaat kopen en test hem in
>de winkel. Kijk als je de doos open doet of de lens netjes
>ingepakt zit. Heb je vermoedens dat de lens niet goed is,
>meteen terugbrengen bij je leverancier en reclameren en niet
>bij de fabriek of importeur!

Helemaal mee eens!

Groet, Daan.

freddyh Registered since 11th Nov 2006Fri 23-Mar-07 01:22 PM
180 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#11. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 4

Veghel, NL

Niels en Daan,

Jullie hebben uiteraard allebei jullie punt. Rationeel gezien heeft Niels uiteraard gelijk: Kamera-express staat in zijn recht en heeft hier wettelijk gezien wellicht correct gehandeld.
Emotioneel gezien heeft Kamera-express wat mij betreft de verkeerde keuze gemaakt, en toont hiermee inderdaad dat het niet meer is dan een dozenschuiver.

Voor wat het waard is: ik heb eenmaal een 2x teleconverter bij Kamera-express gekocht. Een paar weken later had ik spijt van die keuze (had liever de 1.7 gehad die bij aankoop van de 2x niet op voorraad was), maar er was niets meer te regelen.
Heb ook een vergelijkbare situatie gehad met een Sigma lens bij Foto Konijnenberg: daar namen ze de lens gewoon terug, welliswaar net niet tegen nieuwprijs maar het verschil was niet groot.
3x raden waar ik sindsdien al mijn spullen koop...

Freddy

--
In Hollywood, brides keep the bouquets and throw away the groom.
-Groucho Marx-

johanvw Registered since 21st Apr 2004Mon 19-Mar-07 10:14 AM
6 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#10. "RE: KE....een andere ervaring!"
In response to Reply # 0

Amsterdam, NL

Ook ik kocht dezelfde lens bij Kamera Express(omdat het op dat moment het laatste NL exemplaar was kreeg ik korting).
Thuis gekomen hoorde ik een zwaar ratelend geluid tijdens het scherpstellen (de silent wave motor).
KE gebeld(met de pest in mijn lijf: nooit had ik eerder zoveel geld voor een lens uitgegeven...): natuurlijk kreeg ik te horen dat ik naar KE terug moest komen, maar mijn eigen voorstel om de lens gelijk maar bij (destijds) Inca inteleveren en voor een nieuwe te opteren leek KE ook een beter plan.
Inca werd door KE ingeseind dat ik eraan kwam. Inca heeft terplekke de lens gedemonteerd en kwam tot de conclusie dat de SWM kapot was en dat dit niet door de behandeling van de lens veroorzaakt was.
Inca wilde mij op dat moment geen nieuwe lens meegeven: dat moest via KE geregeld worden.
Ik heb ter plekke het hoofd verkoop van KE gebeld, die op zijn beurt het Hoofd Verkoop Binnendienst van Inca gebeld heeft. Na een halfuur stond ik met een gloednieuwe, perfect werkende lens op straat.
KE heeft zich ervoor ingezet, dat ik snel geholpen werd. Eerlijk is eerlijk: ik had niet verwacht dat het allemaal zo soepel zou lopen.

Johan van Wijngaarden

ps: ook bij Foto Konijnenberg heb ik goede ervaringen!!

peter wijn Registered since 02nd Nov 2005Wed 19-Sep-07 12:08 PM
282 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#13. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 0

Utrecht, NL

waardevol dat je dit gedeeld hebt, daan.

Want dank zij jou en niels heb ik aardig wat opgestoken.

Er zijn trouwens nog heel wat meer winkels dan de 3 genoemde in NL.

listen carefully ..

Fried Peters Registered since 27th Oct 2007Sat 27-Oct-07 07:57 AM
1 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#14. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 13

Den Haag, NL

Ik was jarenlang een trouwe klant van Kamera-express. Mijn SB-800 ging stuk en ik bestelde via hun site een nieuwe (engelse versie). Na betaald te hebben en gewacht eens gebeld waar het bleef. Het bleek uitverkocht. Dat kan gebeuren. Uitgelegd dat ik hem hard nodig heb en zolang een van een collega leen. Inmiddels de nederlandse versie bij hun binnen en ik vroeg hun of ik die kon krijgen voor de prijs van de engelse versie. Geen probleem...... Toch ook niet op voorraad. Na een tijd gewacht te hebben toch de nederlandse bij hun binnen en ik gebeld. Met bijbetaling (??) kon ik die krijgen. De eerder gemaakte afspraak was niet waar en de marge was wel heel klein. Zoiets konden zij mij niet beloofd hebben. Of zij mijn overmaking dan maar terug moesten storten. Ik verbaasd. In de jaren heb ik voor meer dan € 15.000 aan kameraspullen bij hun besteld en hun dat ook medegedeeld. Niet om te turnen. Vroeger was hun service perfect, nu ben ik teleurgesteld, vooral omdat ik mij een goede klant vind. Het ging mij ook niet om het bedrag (€ 15,00), maar meer om het principe. Besteld -> niet kunnen leveren -> niet op hun mondelinge afspraken terugkomen.
Ik zal dus, als het even kan, mijn spullen ergens anders halen en zij zijn een trouwe klant kwijt (en met mij ook andere medefotograven). Een ritje naar Den Ham is ook gezellig, met een clubje.

DigitalHeMan Registered since 03rd Aug 2004Wed 14-Nov-07 08:55 PM
779 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profileClick to send message via AOL IM
#15. "RE: Teleurgesteld in Kamera-express.nl"
In response to Reply # 14

Amsterdam, NL

Fried,

ik had precies hetzelfde ervaring bij Konijnenberg in den Ham. ik denk het is een nadeel van de lowcost winkels. Nu koop ik bij nivo schwitzer in Amsterdam. Het is zeker duur, maar ik krijg uitstekend service.....

gr

Simon

--
Simon
Nikonian in Amsterdam
Flickr Photostream
Check out my blog

--
Simon
Nikonian in Amsterdam
Website
Flickr Photostream
Check out my blog

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #232 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.