nikonians

Even though we ARE Nikon lovers,we are NOT affiliated with Nikon Corp. in any way.

| |
Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #124
View in linear mode

Subject: "TREFFEN : Edelherten in Denemarken" Previous topic | Next topic
Photophil Awarded for his valuable contributions to the Resources, most notably in Wildlife Photography Basic MemberSun 03-Sep-06 10:33 AM
9987 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"TREFFEN : Edelherten in Denemarken"

Gent, BE

Eind september is de bronsttijd van de majestueuze edelherten.
Actie gegarandeerd in een subliem parklandschap, beroemd om zijn eeuwenoude eiken. Geen kennis nodig van ingewikkelde camouflagetechnieken noch dagenlang zitten wachten in een schuilhutje . De edelherten, sikaherten en damherten zijn helemaal niet mensenschuw en gemakkelijk benaderbaar.
Bovendien belooft het een uitzonderlijk paddenstoelenseizoen te worden door de hete juli- en zeer natte augustusmaand die we te verduren kregen.

Praktisch:
Waar: Jægersborg Deer Park, een vijftal km van Kopenhagen.
Wanneer: persoonlijk ben ik er van 22/09 tot en met 27/09 ALS het weer gunstig is.
Verblijf: eigen keuze. Er is een hotel en een jeugdherberg in het park. Daarbuiten zijn er tal van andere hotels. De kampings zijn echter gesloten.
Prijs: inkom is gratis.
Treffen: op 22/09 's middags om 12h00 voor het Eremitage kasteel.
Opmerking: het betreft hier een "treffen" en geen "workshop" .

Cheers,
Philippe

WILDEYES / ARTERRA
Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic
Subject Author Message Date ID
Reply message RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken
cervusnl
03rd Sep 2006
1
Photophil Awarded for his valuable contributions to the Resources, most notably in Wildlife Photography
03rd Sep 2006
2
cervusnl
03rd Sep 2006
3
Marsel Gold Member Awarded for his masterful accomplishments in Nature Photography Awarded for his excellent white papers and product reviews for the Resources
03rd Sep 2006
4
Marsel Gold Member Awarded for his masterful accomplishments in Nature Photography Awarded for his excellent white papers and product reviews for the Resources
04th Sep 2006
5
04th Sep 2006
6
Photophil Awarded for his valuable contributions to the Resources, most notably in Wildlife Photography
04th Sep 2006
7
05th Sep 2006
8
05th Sep 2006
9
J_Krol
05th Sep 2006
10
05th Sep 2006
11
05th Sep 2006
12
ferd
06th Sep 2006
13
06th Sep 2006
14
J_Krol
07th Sep 2006
15
12th Sep 2006
16
J_Krol
14th Sep 2006
18
16th Jan 2008
19
13th Sep 2006
17

cervusnl Registered since 03rd Mar 2004Sun 03-Sep-06 11:21 AM
134 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 0

Nunspeet, NL

Dat is nou jammer, zelf ben ik er van 1 tot en met 5 oktober. Had je graag willen ontmoeten. Ben hier 2 jaar geleden ook geweest en kan deze ervaring iedereen aanraden. Kun je iets meer vertellen over die accomodatie op het park zelf? Waar kun je overnachten? Ik heb een plaatsje aangevraagd in een appartement, maar wacht nog op antwoord. Deze ligt ongeveer 11 km. van het park. Maar als het mogelijk is om op het park zelf te slapen heeft dit voor mij de voorkeur. Alleen maar hopen dat je kunt slapen met die oergeluiden om je heen.

gr. Ewin

my website: http://www.edwinkats-natuurfotografie.nl

Photophil Awarded for his valuable contributions to the Resources, most notably in Wildlife Photography Basic MemberSun 03-Sep-06 12:05 PM
9987 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 1

Gent, BE

Ik slaap altijd in mijn klein bestelwagentje op één van de parkings (nabij het golfterrein).
Wat betreft "normale" accomodatie, in of rond het park, zou ik aanraden contact op te nemen met:

Jægersborg Statsskovdistrikt
Boveskovgård
Dyrehaven 6
2930 Klampenborg
Telefon: 39 973900
Telefax: 39 973915
E-mail: jaegersborg@sns.dk

Cheers,
Philippe

WILDEYES / ARTERRA
Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

cervusnl Registered since 03rd Mar 2004Sun 03-Sep-06 12:09 PM
134 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#3. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 2

Nunspeet, NL

Bedankt voor de tip. De vorige keer had ik de camper mee en heb ook geslapen op de parking. Helaas heb ik die mogelijkheid niet dit jaar. Als ik alleen zou gaan zou ik in de auto slapen, maar we gaan met z'n drieen en wordt het een beetje krap.

gr Edwin

my website: http://www.edwinkats-natuurfotografie.nl

Marsel Gold Member Awarded for his masterful accomplishments in Nature Photography Awarded for his excellent white papers and product reviews for the Resources Charter MemberSun 03-Sep-06 06:07 PM
4969 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#4. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 0

Amsterdam, NL

Afhankelijk van of ik tijd heb in die periode, heb ik alvast geïnformeerd naar accomodatie en ben ik aan het kijken naar een huurcamper. Wordt vervolgd.

.

Marsel van Oosten | Squiver Photo Tours

2013/2014 Tours & Workshops: Alaska | Iceland | Japan | Namibia | Spain | South Africa | Turkey | Zambia

.

Marsel Gold Member Awarded for his masterful accomplishments in Nature Photography Awarded for his excellent white papers and product reviews for the Resources Charter MemberMon 04-Sep-06 01:24 PM
4969 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#5. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 0

Amsterdam, NL

Vanaf Amsterdam kan ik met Transavia voor €19,99 in 1 uur en 20 minuten naar Kopenhagen vliegen, en voor €29,99 weer terug..

Voor een retourtje inclusief belastingen kom ik dan uit op €133,91. Daar valt met de huidige bezineprijs, het aantal kilometers en de prijs van de boot volgens mij niet tegenop te rijden. Bovendien scheelt het twee volle reisdagen.

Wordt vervolgd.

.

2013/2014 Tours & Workshops: Alaska | Iceland | Japan | Namibia | Spain | South Africa | Turkey | Zambia

.

Marsel Gold Member Awarded for his masterful accomplishments in Nature Photography Awarded for his excellent white papers and product reviews for the Resources Charter MemberMon 04-Sep-06 07:54 PM
#6. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 0

Amsterdam, NL

Ik ben er definitief bij. Heb zojuist een spotgoedkoop ticket geboekt. Moet alleen nog even uitzoeken of ik in een hotel in de buurt ga zitten, of dat ik in een superdeluxe camper met sauna en jacuzi naast het autootje van Philippe op de parking ga staan.

.

.

Photophil Awarded for his valuable contributions to the Resources, most notably in Wildlife Photography Basic MemberMon 04-Sep-06 08:23 PM
#7. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 6

Gent, BE

Yahoo, da's goed nieuws
Ik en Daniella in de jacuzi met een cocktailtje terwijl jij achter de edelherten aan rent }>.
Het leven van de natuurfotograaf kan toch zo mooi zijn .

Cheers,
Philippe

WILDEYES / ARTERRA

Marsel Gold Member Awarded for his masterful accomplishments in Nature Photography Awarded for his excellent white papers and product reviews for the Resources Charter MemberTue 05-Sep-06 01:00 PM
#8. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 7

Amsterdam, NL

>Yahoo, da's goed nieuws
>Ik en Daniella in de jacuzi met een cocktailtje terwijl jij
>achter de edelherten aan rent }>.

Heb je weer een beetje te veel aan de paddestoelen gesnuffeld Philippe? Voor de veiligheid laat ik Daniëlla in ieder geval thuis.

.

.

Photophil Awarded for his valuable contributions to the Resources, most notably in Wildlife Photography Basic MemberTue 05-Sep-06 01:21 PM
#9. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 8

Gent, BE

>Voor de veiligheid laat ik Daniëlla in
>ieder geval thuis.

Aaaaaaaaaaaaah, hoe jammer :'(.
Doe Daniëlla in ieder geval de groetjes van me .

Zo, dat wil zeggen dat wij voorlopig alleen met zijn tweetjes zijn.

WIE WIL ER OOK EEN PLONS NEMEN IN MARSEL'S JACUZI?
....
Euh..., ik bedoel, wie wil er mee edelherten fotograferen .

Cheers,
Philippe

WILDEYES / ARTERRA

J_Krol Registered since 01st Apr 2002Tue 05-Sep-06 07:33 PM
347 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#10. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 9

Rotterdam, NL

?

2 Obstakels: ik vermoed heftig dat een Nikkor 70-200 te kort is en de week erna ben ik ook al voor m'n werk in de Ardennen, grenzen verleggen. En nee, niet de grenzen van België en Luxemburg, maar die van mezelf...

Alhoewel de reiskosten van Marsel er vooralsnog erg aantrekkelijk uit zien!

Jeroen
The Netherlands

"You don't need eyes to see...you need vision" (Maxi Jazz)

My Vision

Marsel Gold Member Awarded for his masterful accomplishments in Nature Photography Awarded for his excellent white papers and product reviews for the Resources Charter MemberTue 05-Sep-06 07:44 PM
#11. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 10

Amsterdam, NL

Maar Jeroen jongen, je hoeft natuurlijk niet een hele week te komen. Een paar dagen is ook heel leuk. En dat gebeuren in de Ardennen is team-building, geen vakantie toch?

Met een 70-200 kun je mooie habitat shots maken, en bovendien heb ik nog wel een 2.0 TC die je kunt lenen en dan heb je een 140-400/5.6

Ik zie echt geen enkele reden waarom je niet gewoon mee zou gaan.

.

.

Photophil Awarded for his valuable contributions to the Resources, most notably in Wildlife Photography Basic MemberTue 05-Sep-06 09:19 PM
#12. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 10

Gent, BE

Jeroen,

Geloof het of niet, maar sommige edelherten kan je zelfs fotograferen met een breedhoek . Een 70-200 in combinatie met een digitale camera is in veel situaties voldoende en zelfs ideaal voor beestje-in-het-landschap foto's.

Jeroen, sluit je ogen en beeld je het volgende in:
400 jaar oude eiken in een half-open boslandschap, gehuld in mysterieuze nevelslierten. En tussen die majestueuze bomen staat een edelhert te burlen terwijl zijn hete adem als 'stoom' door zijn neusgaten jaagt. In de verte hoor je het gekletter van geweien en merk je in het aanschijn van een bloedrode zonsopgang het silhouet van twee herten die op een heuvel een gevecht leveren op leven en dood. Een steenworp verder ligt een damhert dampend te wentelen in de modder en een kaboutervrouwtje piept door het dakvenstertje van een grote, rode vliegenzwam met witte vlokken. Een eekhoorntje wipt op de zonnekap van je lens, opgeschrikt door de "headless horseman" die, gezeten op zijn zwarte ros, vanuit het niets verschijnt en Marsel overhoop rijdt. De knappe ridder Clément snelt jonkvrouw Daniëlla ter hulp die door een horde wolven dreigt te worden verscheurd en, en, ... en ... Enfin, ik heb u ondertussen al wel overtuigd zeker .

Cheers,
Philippe

WILDEYES / ARTERRA

ferd Registered since 28th Sep 2004Wed 06-Sep-06 02:16 PM
435 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#13. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 12

Bodegraven, NL

Je hebt me bijna overtuigd Philippe! Maar ik vrees dat er dan iemand in Nederland moet blijven om Daniëlla de wolven van het lijf te houden op het museumplein ? Zeker als de rest van de (Nederlandstalige) Nikonians in Denemarken zit.
Ik hoop de volgende keer van de partij te zijn.

Ferd

Visit my Nikonians gallery.

Photophil Awarded for his valuable contributions to the Resources, most notably in Wildlife Photography Basic MemberWed 06-Sep-06 02:23 PM
#14. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 13

Gent, BE

>Ik hoop de volgende keer van de partij te zijn.

"Doen!", zou ik zeggen .

Cheers,
Philippe

WILDEYES / ARTERRA

J_Krol Registered since 01st Apr 2002Thu 07-Sep-06 07:49 AM
347 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#15. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 12

Rotterdam, NL

Ja, en bedankt jongens, nou ga ik weer twijfelen!

Overigens, tijdens in studietijd betekende een hertje schieten wel wat anders }>
Daar komt het verhaal van Philipe wel bij in de buurt...

Jeroen
The Netherlands

My Vision

Marsel Gold Member Awarded for his masterful accomplishments in Nature Photography Awarded for his excellent white papers and product reviews for the Resources Charter MemberTue 12-Sep-06 09:24 PM
#16. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 15

Amsterdam, NL

>Ja, en bedankt jongens, nou ga ik weer twijfelen!

En, is er al witte rook?

.

.

J_Krol Registered since 01st Apr 2002Thu 14-Sep-06 07:14 PM
#18. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 16

Rotterdam, NL

Marsel,

nee, ik vind het spijtig, aar er is (en komt) geen witte rook...
Er zijn te veel obstakels in die periode, dus ik zet het in mijn agenda voor vlg. jaar.
Wel jammer, maar such is life, ik bedoel, zo is het leven.

Ik ben uiteraard wel benieuwd hoe Philipe er uit ziet als hij 's ochtends net uit zijn auto/bed stapt. Ik heb al enisgzins beeld voor me!

Jeroen
The Netherlands

My Vision

Photophil Awarded for his valuable contributions to the Resources, most notably in Wildlife Photography Basic MemberWed 16-Jan-08 03:15 PM
#19. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 18

Gent, BE

>Ik ben uiteraard wel benieuwd hoe Philipe er uit ziet als
>hij 's ochtends net uit zijn auto/bed stapt. Ik heb al
>enisgzins beeld voor me!

Jammer dat je niet van de partij bent .

Phil tijdens ontbijt

Cheers,
Philippe

WILDEYES / ARTERRA

Attachment #1, (jpg file)

Marsel Gold Member Awarded for his masterful accomplishments in Nature Photography Awarded for his excellent white papers and product reviews for the Resources Charter MemberWed 13-Sep-06 10:46 AM
#17. "RE: TREFFEN : Edelherten in Denemarken"
In response to Reply # 0

Amsterdam, NL

Het is een camper geworden, de kleinste die ze hadden. Bleek net zo duur als een hotel met een huurauto. Sorry Philippe. }>

.

.

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #124 Previous topic | Next topic