Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #1019
View in linear mode

Subject: "Nikonians laat Europa vallen?" Previous topic | Next topic
wblink Registered since 09th Feb 2009Mon 11-Jun-12 04:28 PM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"Nikonians laat Europa vallen?"

Gendt, NL

Dan laat ik Nikonians vallen.

Er worden geen evenementen meer in Europa gedaan, ok, moet ik dan alleen maar meebetalen aan de evenementen in de US zonder er iets voor terug te krijgen?

Ik las dit bericht in de newsletter, met daarin een artikeltje van Hayo. Nee, Hayo, ik snap dat jij dit ook niet wilde.

Wat ik WEL zou willen is een (email)adres waar ik mijn diepe grief kwijt kan. Ik wil mijn lidmaatschap beëindigen omdat ik het vertik om voor de festiviteiten die alleen in de US geörganiseerd worden te moeten MEEbetalen.

We hebben al NCN, mogelijks is een NikonEur mogelijk?

Jammer, jammer.

Willem

Sony Nex-7

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote | Top

Replies to this topic
Subject Author Message Date ID
Reply message RE: Nikonians laat Europa vallen?
hrbaan
11th Jun 2012
1
alberte Moderator
12th Jun 2012
2
wblink
13th Jun 2012
5
SaPhi Platinum Member
12th Jun 2012
3
alberte Moderator
12th Jun 2012
4
wblink
13th Jun 2012
7
hrbaan
14th Jun 2012
8
wblink
13th Jun 2012
6
alberte Moderator
21st Oct 2012
9

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Mon 11-Jun-12 07:40 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#1. "RE: Nikonians laat Europa vallen?"
In response to Reply # 0
Sun 23-Sep-12 08:11 PM by alberte

Kockengen, NL

Hallo Willem,

Inderdaad, je begrijpt het heel goed dat ik dit helemaal niet leuk vind. Bo heet echter besloten om de stekker er uit te trekken

Je kunt je grieven natuurlijk altijd bij mij kwijt, dan zal ik ze aan Bo doorsturen. Maar wellicht is het een nog beter idee om ze aan Bo direct te melden. Zijn e-mail is: bgs@nikonians.org

Ik ga overigens zelf gewoon door met mijn workshops, maar nu buiten Nikonians om.

Groetjes,
Hayo Baan – Photography
e-mail: info@hayobaan.nl
web: www.hayobaan.nl
blog: blog.hayobaan.nl
500px: 500px.com/HayoBaan

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Tue 12-Jun-12 12:29 PM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#2. "RE: Nikonians laat Europa vallen?"
In response to Reply # 0

Hengelo, NL

Willem,

Staat iedereen vrij om lid te worden van Nikonians of er mee te stoppen. Nu is Nikonians meer dan alleen de Academy! Nikonians bied nog steeds Articles (Resources), Actief Forum, PhotoProshop enz.

T.a.v. de USA Activiteiten denk ik dat die net als in europa kosten dekkend opgezet zijn.

Albert

Albert Esschendal - Nikonian in Hengelo(O.), The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------
Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator
Website: Albert Esschendal Photography

wblink Registered since 09th Feb 2009Wed 13-Jun-12 12:05 AM
255 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#5. "RE: Nikonians laat Europa vallen?"
In response to Reply # 2

Gendt, NL

>Staat iedereen vrij om lid te worden van Nikonians of er mee
>te stoppen.

Phew... (Guust)

>Nu is Nikonians meer dan alleen de Academy!
>Nikonians bied nog steeds Articles (Resources), Actief Forum,
>PhotoProshop enz.

Prophotoshop bied mij op dit moment weinig voor mijn V1 (net als alle ander pgotoshops).

>T.a.v. de USA Activiteiten denk ik dat die net als in europa
>kosten dekkend opgezet zijn.

Tuurlijk.
Maar ik wil mijn geld niet besteden aan workshops in de USA!!! DUS als ze in NL niet meer komen, waar ik betaal ik dan voor?

Willem

Sony Nex-7

SaPhi Platinum Member Nikonian since 11th Jan 2009Tue 12-Jun-12 01:01 PM
5 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#3. "RE: Nikonians laat Europa vallen?"
In response to Reply # 0

BE

Het is natuurlijk een pijnlijke zaak, maar Hayo (en andere instructeurs) blijven wel actief in het verzorgen van degelijke opleidingen. Dus de naam die de lading dekt verandert maar als de inhoud degelijk is zal je mij niet horen klagen. Een opleiding staat of valt toch met de (kennis) van de instructeur, of niet soms?
De andere interessante items blijven ongewijzigd op Nikonians, dus ik ga niet pruilen over de verandering

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Tue 12-Jun-12 04:57 PM
1199 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#4. "RE: Nikonians laat Europa vallen?"
In response to Reply # 3

Hengelo, NL

>Een opleiding staat of valt toch met de (kennis) van de instructeur, of niet soms?

Correct, maar cursus materiaal speelt een grote rol bij de meer product georienteerde cursussen, Zoals "Master the D7000" enz. Ik heb begrepen van de USA Academy director dat europa begonnen is met het Nikonians USA cursus materiaal en ik kan niet overzien wie daar de Intellectuele rechten hierover heeft.

Maar goede cursusleider (Hayo dus) kunnen dit, als daar een markt voor is, dit weer reproduceren.

Albert

Nikonians Moderator: D300/D200/D100 Users Group, D4/D3/D2/D1 Users Group, Nikkor Autofocus Lenses and Dutch Cafe Moderator

wblink Registered since 09th Feb 2009Wed 13-Jun-12 12:22 AM
#7. "RE: Nikonians laat Europa vallen?"
In response to Reply # 4

Gendt, NL

Albert,

Sorry, maar mi (te) veel woorden om te zeggen dat Europa eruit ligt vwb Nikonians.
Uiteraard worden de bijdragen "zeer op prijs gesteld" en "zal men alles doen": nonsens: besluit is genomen, over en uit.

Hmm, het curusmateriaal delen. Da's mi een nieuwe optie.

Zou Hayo Lightroom niet kunnen doceren zonder het materiaal hierboven genoemd????

Willem

Sony Nex-7

hrbaan Registered since 29th Oct 2005Thu 14-Jun-12 09:29 PM
1370 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#8. "RE: Nikonians laat Europa vallen?"
In response to Reply # 4
Sun 23-Sep-12 08:13 PM by alberte

Kockengen, NL

>>Een opleiding staat of valt toch met de (kennis) van de
>instructeur, of niet soms?
>
>Correct, maar cursus materiaal speelt een grote rol bij de
>meer product georienteerde cursussen, Zoals "Master the
>D7000" enz. Ik heb begrepen van de USA Academy director
>dat europa begonnen is met het Nikonians USA cursus materiaal
>en ik kan niet overzien wie daar de Intellectuele rechten
>hierover heeft.
>
>Maar goede cursusleider (Hayo dus) kunnen dit, als daar een
>markt voor is, dit weer reproduceren.

Het is inderdaad zo dat we bij aanvang van de Academy in Europa het materiaal voor de technische workshops van Nikonians Academy North America hebben gekregen. Sterker nog, Mike heeft persoonlijk met John en mijzelf dit materiaal doorgenomen bij de kick-off in Duitsland in 2010 (hele toffe gast overigens!). Het intelectueel eigendom (IP) van dat materiaal ligt dan ook daar.

Uiteindelijk hebben John en ik voor onze workshops er echter voor gekozen om een volledig eigen versie van de presentaties te maken. Hierbij hebben we eigenlijk alleen gebruik gemaakt van voorbeeldfoto's van Mike en is de inhoud (en dus ook het IP) van onszelf. In die zin kunnen we dus ook de "technische" workshops blijven geven, als daar markt voor is.

Trouwens bemoedigend om te lezen dat men zo begaan is met het lot van de Academy; heb ik er niet voor niets zo hard aan getrokken. Maar goed, zoals gezegd, ik ga gewoon door met workshops. Sterker nog ik heb nog een heleboel ideeën die ik de komende maanden ga uitwerken.

Hayo Baan – Photography
e-mail: info@hayobaan.nl
web: www.hayobaan.nl
blog: blog.hayobaan.nl
500px: 500px.com/HayoBaan

wblink Registered since 09th Feb 2009Wed 13-Jun-12 12:08 AM
#6. "RE: Nikonians laat Europa vallen?"
In response to Reply # 3

Gendt, NL

>Het is natuurlijk een pijnlijke zaak, maar Hayo (en andere
>instructeurs) blijven wel actief in het verzorgen van
>degelijke opleidingen.

Dat had ik al van Hayo begrepen.
De vlag van Nikonians is echter ineens weg.

Willem

Sony Nex-7

alberte Moderator Expert Ribbon awarded for his in-depth expertise in several areas Nikonian since 19th Dec 2004Sun 21-Oct-12 11:50 AM
#9. "RE: Nikonians laat Europa vallen?"
In response to Reply # 0

Hengelo, NL

Ik ben net weer terug van mijn 6e ANPAT(12).

Ook daar is het duidelijk geworden dat profesionele fotografen het steeds moeilijker hebben met foto's alleen hun geld te verdienen.
Veel fotografen wijken daardoor uit naar aanliggende activiteiten,
zoals workshops. Ook hier is de markt verzadigd. Nikonians workshop
Lightroom in San francisco werd door gebrek aan belangstelling
gecanceld.

Albert

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #1019 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.