Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The French Café (Public) topic #604
View in linear mode

Subject: "Nouvelle Kodak EKTAR 100 ISO" This topic is locked.
Previous topic | Next topic
This message is locked.
Horus Registered since 29th Mar 2007Tue 13-Jan-09 12:54 AM
1015 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
"Nouvelle Kodak EKTAR 100 ISO"

Brussels, BE

Résurrection de la part de Kodak d'un film couleur mythique mais très difficile à développer. Ce film a été présenté à la Photokina 2008.

Infos chez Kodak :
Ici

J'ai trouvé un lot pas cher car en prix d'appel chez un revendeur Bruxellois. Comme mon labo vient de faire une mise à jour de sa chimie, je vais donc pouvoir enfin tester le sample que j'ai récupéré à la Kina

Mon revendeur m'a déjà donné un feedback d'un autre de ses clients à savoir que cette Ektar a un rendu "pétant" (chouette), assez rouge et qu'il faut donc corriger un peu les tons chairs (OK et à voir). Enfin l'Ektar se scanne à merveille (youpee) et est géniale à convertir en N&B avec plus que d'excellent résultats (super youpee).

Bref je me jette dans les essais. C'est mon F6 et mon Ultron II 40/2 qui vont être content à partir de demain Mon D700 attendra un peu (il va partir bientôt en voyage lui !).
Je vous montre les résultats dés que c'est dans la "boite" et que j'ai récupéré le film et les scans

Cheers,
Horus
Photography is a joy, happy shooting
My Nikonians Gallery

The Nikonians Team

Please visit & enjoy The French Café

Alert Printer-friendly copy

This topic has been locked by a team memberNouvelle Kodak EKTAR 100 ISO [View all] , Horus , Tue 13-Jan-09 12:54 AM

Subject Author Message Date ID
Reply message RE: Nouvelle Kodak EKTAR 100 ISO
pfgbel47 Gold Member
13th Jan 2009
1
Horus
13th Jan 2009
2
JE1000
15th Jan 2009
3
Horus
15th Jan 2009
4
Horus
16th Jan 2009
5
pfgbel47 Gold Member
17th Jan 2009
6
Horus
24th Jan 2009
7
pfgbel47 Gold Member
24th Jan 2009
8
Horus
27th Jan 2009
9
pfgbel47 Gold Member
27th Jan 2009
10
Horus
27th Jan 2009
11

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The French Café (Public) topic #604 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.