Go to a  "printer friendly" view of this message which allow an easy print Printer-friendly copy Go to the page which allows you to send this topic link and a message to a friend Email this topic to a friend
Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #982
View in linear mode

Subject: "RE: Bezweken aan de NAS" Previous topic | Next topic
mhofman Silver Member Nikonian since 20th Jun 2006Sun 08-Apr-12 07:09 AM
259 posts Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin    Click to send email to this author Click to send private message to this authorClick to view this author's profile
#4. "RE: Bezweken aan de NAS"
In response to In response to 3

Rotterdam e.o., NL

Hi Hayo,

eens met je mening over de crisis. Ik heb met deze NAS-actie in ieder geval weer iemands kas gespekt Qua business had ik ook niet anders verwacht van je hoor. Komt vast goed.

Ik heb de 200-400 afgelopen jaar met een D300 gebruikt. Toch niet zo lekker als met een D700/D3 + TC1.4 naar mijn mening. Maar de resultaten zijn best ok. Inclusief roofvogels trouwens

Kan je met die 600 + TC combinatie niet iets doen met AF Fine Tune? Het luistert natuurlijk wel heel nauw met 900 mm.

Ik ga voor echte flitskoppen. Ik heb Elinchrom RX 600's in gedachten.

Ik ben klaar met studeren en ga 1 werkdag per week met fotografie aan de slag. Ik werk nu 4x9 en heb daar dus ruimte voor zonder er financieel last van te ondervinden. Ik overweeg om wat commerciële fotografie te gaan doen voor bedrijven. Daarbij neig ik naar productfotografie, food, style enzovoorts. Daar wil ik de Flitsset voor gaan gebruiken. Ik overweeg de 600's om deze thuis en op locatie te kunnen gebruiken. Als blijkt dat ik (thuis) te veel vermogen heb dan kan ik nog aanvullen met een 300 ws kop. En als ik op locatie te weinig licht heb heb kan er nog een 1200 ws bij.

De 1.4 lenzen heb ik in gedachten voor reisfotografie voor reizen zonder wildlife. In combinatie met de D700 zonder greep. Minder sjouwwerk en een andere benaderingswijze. Dus alleen op reis met 24, 50 en 85 of zo iets. Inspiratie in die richting heb ik onder andere opgedaan bij David Noton. Daarnaast kunnen ze eventueel meerwaarde bieden bij commercieel werk indien creatieve ruimte is toegestaan.

De 14-24 is inderdaad erg goed. Het feit dat hij zo groot is en dat mijn standaard filters er niet op kunnen houdt me tegen om hem aan te schaffen. Ik merk bijvoorbeeld dat ik op reis altijd kies voor mijn SB-800 in plaats van de SB-900. Puur omdat het minder ruimte in de tas vergt. Ik ben bang dat ik dat ook met die 14-24 ga doen. En ik heb ook nog de 17-35. Wel iets mindere kwaliteit. Maar die staat al in mijn kast

Ik ben nu veel met de PC-E 24 op pad. Ik ben vooral met shift bezig. Hij bevalt me uitstekend. Het is echter geen 'grote stappen snel thuis'-lens. Alhoewel het me toch nog mee valt. De PC-E 85 wil ik gaan gebruiken voor productfotografie omdat deze ook macromogelijkheden heeft. Ik zie ook dat het oude model 2e hands wordt aangeboden. Dat is misschien ook nog een mogelijkheid.

Fijne paasdagen.

Visit my Nikonians gallery.

Alert Printer-friendly copy | Reply | Reply with quote

A general, generic topicBezweken aan de NAS [View all] , mhofman Silver Member, Wed 04-Apr-12 04:49 PM

Subject Author Message Date ID
Reply message RE: Bezweken aan de NAS
hrbaan
05th Apr 2012
1
mhofman Silver Member
06th Apr 2012
2
hrbaan
06th Apr 2012
3
mhofman Silver Member
08th Apr 2012
4
hrbaan
09th Apr 2012
5
mhofman Silver Member
24th Apr 2012
6
hrbaan
24th Apr 2012
7

Forums Lobby MULTILINGUAL NIKONIANS The Dutch Café (Public) topic #982 Previous topic | Next topic

Take the Nikonians Tour and learn more about being a Nikonian Wiki /FAQ /Help Listen to our MP3 photography radio channels Find anything on Nikon and imaging technology - fast!

Copyright © Nikonians 2000, 2014
All Rights Reserved

Nikonians®, NikoScope® and NikoniansAcademy™ are trademarks owned by Nikonians.org.
Nikon®, Nikonos® and Nikkor® are registered trademarks of Nikon Corporation.